Gå til innhold

Dobbel oppføring av firefox i programmer og funksjoner listen

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Tidligere når jeg har oppdatert firefox så har det dukket opp en ekstra firefox oppføring for hver versjon i programmer og funksjoner listen. Når jeg la inn versjon 15.0 så trodde jeg at nå ville det kun bli en oppføring på firefox fremover, men ser igjen at det er lagt til en tilsynelatende full versjon av firefox i tillegg til den gamle. 15.0 står oppført med sine 38,3 MB, 15.0.1 versjonen står med sine 41.5 MB.

Med firefox sine raske oppdateringsfrekvens så virker det jo som om det skal legges til 40-50 MB ved hver oppdatering, og da spises vel hardiskplassen fort opp spesielt om man har små SSD disker.

Kan man avinstallere 15.0 versjonen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har litt mer erfaring på oppdateringsbiten nå. Sjekket størrelsen på installasjonsmappa, og den er normal størrelse selv om det står oppført to utgaver av firefox i programlisten i windows. Oppdateringene kommer i egen valgt mappe og ikke noe default. Firefox 15.0 vises i programlisten, og etterhvert ble 15.0.1 lagt til. Idag ble 16.0.1 lagt inn, og da forsvant 15.0.1 oppføringen og 16.0.1 ble lagt til.

Så det som vises i programlisten er den versjonen man legger inn første gang, og nåværende oppdatering.

Foreløpig så fungerer det glimrende, så mozilla har gjort jobben sin bra. Alle programtillegg følger med, instilligner og bokmerker følger med og det fungerer faktisk feilfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...