Gå til innhold

Ser "ingen" resultater på kroppen.

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er 24 år gammel mann som har de siste årene prøvd å gå ned i vekt, rett og slett for bedre helse og for å kanskje øke selvtilliten litt.

Kan starte fra begynnelsen. Tror jeg startet i 2010 (var 22 på den tida), da veide jeg hele 122-123kg. Varierte litt fra dag til dag, men det var det den alltid lå på. På sommeren det året bestemte jeg meg for ikke å drikke en dråpe alkohol og samtidig spise sunnere og mer moderert. Jeg passet på å spise litt mer kjøtt enn karbohydrater, det tror jeg har hjulpet meg med å holde muskelmassen min.

Resultatene da var utrolige og jeg var super motivert, kiloene raste av. På slutten av sommern hadde jeg gått ned en buksestørrelse og etterhvert mot slutten av året så hadde jeg gått fra 122kg til 112kg og da merka jeg at jeg hadde mista litt motivasjon.

Det var her det hele startet for meg, at jeg sakte mista motivasjonen min. I 2011 så holdt jeg vekta mi på 112 nesten hele året, jeg klarte å komme ned til 110kg, mest fordi jeg ble student og måtte regulere mat inntaket for å spare penger, igjen så spiste jeg mye kjøtt og lite karbohydrater. Det har jeg hele tiden vært bevisst på.

På starten av 2012 så begynte jeg å trene styrke, jeg tok litt ekstra proteintilskudd på sida bare for å sikre meg at jeg ikke mista muskelmasse, det hadde positiv effekt og jeg merka motivasjonen min kom tilbake igjen. Kiloene raste av og jeg endte opp rundt 105kg før sommerferien, samtidig som jeg kunne løfte tyngre vekter.

Etter en slapp sommer, satt jeg igang igjen nå og veier nå 103kg, men jeg merker motivasjonen min er nærmest null. Jeg har gått ned nærmere 20kg og jeg har ikke gått ned en eneste størrelse på overkroppen og bare en på buksene og det var for nesten 14kg siden. Selvom på vekta så synes resultatene, men kroppslig så er jeg ikke fornøyd i det hele tatt. Lårene er fortsatt store, magen gjør fortsatt at jeg ikke kan gå ned fra XL til L. Selv etter ca 20kg ned i vekt.

Jeg har nylig testa meg for muskelmasse i kroppen, den var på 77.2kg, men vet ikke hvor nøyaktig den testen er.

Mitt spørsmål kommer ned til dette, har noen andre som har vært overvektige og gått ned til normalvekt opplevd dette før? Jeg vet jeg bør bare fortsette, men orker liksom ikke så stort mer. Motivasjonen nærmer seg null i stormfart. Er dette normalt? Vil jeg ikke gå ned i størrelse på klærne før jeg nærmer meg 90?

På våren i år så trente jeg 2-3 ganger i uka, har startet med samme på høsten nå. Jeg trener kondisjon, før jeg trener underkroppen/overkroppen med vekter(bytter på annenhver treningsøkt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det er derfor du ALLTID tar bilder og dokumenterer kroppen din (gjerne mål deg med bånd) før du legger deg ut på en slik tur. Måle fettprosent kan også være lurt. Da er det mye lettere å se forskjell, da du ofte ser deg litt blind på deg selv om du ikke er helt fornøyd med deg selv.

Det beste rådet jeg kan gi deg nå, er å gjøre det ovenfornevnte og starte på blanke ark og se hvor mye du kan forbedre deg fra slik du er idag.

At du ikke har gått ned en størrelse i klær betyr ikke at du ikke har slanket deg, hell jeg veier rett over 80kg på 180cm og må fra tid til annen selv kjøpe XL-klær ;)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Hva er det som er viktig? Gå ned i vekt, eller beholde det du kaller for muskelmassen? Er du klar over, at på personer som er litt "godt i stand", så er det MYE fett mellom muskelfiberene. Så da er det, mer fett enn det som er synlig, utenpå kroppen. Med rett trening, kan du være like sterk, men volumet og vekten vil gå ned.

Tror du burde løpe mer og trene mindre styrke. Styrketrening med fører ofte, at en spiser feil mat, for å gå ned i vekt. Og bygger du muskeler, veier de mer enn fett. Vet ikke om du holkder deg til en "lavkarbo diett", eller ikke, selv om du nevner kjøtt. Mange skryter av lavkarbo, men da er bl.a. sukker bannlyst! Så du får være konsekvent. Eller gå over til annet kosthold.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er verken med vekta med eller fettet i kroppen, jeg går ned i vekt og jeg vet hva som må til for å gjøre det. Der hovedproblemet mitt ligger er at jeg ikke synes det har blitt vist så mye på kroppen med tanke på hvor store lårene mine fortsatt er etter 20kg og at jeg siden jeg startet har jeg bare gått ned en buksestørrelse. Jeg prøver å finne ut om dette er normalt og jeg må bare presse meg videre eller om det er evt noe jeg bør få sjekka opp :p ja, jeg er sånn akkurat nå. Samtidig vil jeg ikke miste muskler, mens jeg går ned i "vekt" og størrelse.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Vekten spiller ingen rolle, det er fettprosenten som viser hvordan det ligger an sammen med overflødig hud.

Ser ikke poenget med å "redusere styrketrening"?

Det eneste man oppnår med styrketrening på kcal-underskudd er å beholde massen sammen med 240 gram protein.

Uten disse to tingene så vil 50/50 masse/fett forsvinne ca.

Regnestykket er ganske enkelt, kutter 500kcal i kosten dvs 1700-2000kcal.

Så trener man for 500kcal pr dag, 3 dager kan være styrke, 4 dager kardio /bevege kroppen.

Da ender man på 7000kcal i underskudd i uka , og pga fetter i kroppen har vann i seg utgjør det ca 1 kg ned i uka.

Det er ikke mer hokuss pokkus en det, jeg kjørte 0 kardio da jeg gikk ned, man kan godt gå en tur, den blir bare lenger. Det å jogge i seg selv er ingen nødvendighet, fordeler er jo at man blir i bedre form samtidig som man går ned i vekt.

Lenke til kommentar

Hvorfor så opphengt i tall? Tren hard styrketrening samtidig som du får i deg nok proteiner så går du ned i fettprosent og mister minimalt med muskelmasse(avhengig av hvor fort du går ned i vekt).

Ting tar tid, bare fortsett som du har gjort uten å stresse noe mer over det, og etter hvert havner du der du vil være. Det er ikke noe unormalt i det du beskriver, du må nok bare holde på lengre med det du har gjort til nå for å bli fornøyd.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er verken med vekta med eller fettet i kroppen, jeg går ned i vekt og jeg vet hva som må til for å gjøre det. Der hovedproblemet mitt ligger er at jeg ikke synes det har blitt vist så mye på kroppen med tanke på hvor store lårene mine fortsatt er etter 20kg og at jeg siden jeg startet har jeg bare gått ned en buksestørrelse. Jeg prøver å finne ut om dette er normalt og jeg må bare presse meg videre eller om det er evt noe jeg bør få sjekka opp :p ja, jeg er sånn akkurat nå. Samtidig vil jeg ikke miste muskler, mens jeg går ned i "vekt" og størrelse.

Du veier fortsatt over 100kg. Selvfølgelig har du store lår og må bruke XL.

Når du begynner å nærme deg 70kg, då vil du se det både på kroppen og gå ned til "m" i størrelsen.

Det er vanskelig å se forskjell, når du tar av 50-100g/dagen, fordelt på heile kroppen og du ser deg selv i speilet fleire gonger pr dag.

Fortsett å trene og gå ned i vekt. Du kommer til å merke det om 10-20kg til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...