Cuneax Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Giganten vil nå stille seg i spissen for «PC Plus». Microsoft: – PC-en er død Lenke til kommentar
christdi Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) det kommende operativsystemet Windows 8 kan kjøre på både ordinære datamaskiner såvel som nettbrett Endret 7. september 2012 av christdi 4 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 det kommende operativsystemet Windows 8 kan kjøre på både ordinære datamaskiner såvel som nettbrettEr dette korrekt da ?Slik jeg har forstått det så vil det være to forskjellige versjoner av Windows 8. En for nettbrett (Windows RT) og en for vanlig pc ?Det skal ikke være mulig å kjøre vanlige Windows 8 programmer på nettberettet og motsatt.http://en.wikipedia....wiki/Windows_RT Du kan kjøre Windows RT porgrammer i vanlig Windows 8, men du kan ikke nødvendigvis kjøre vanlige Windows 8 programmer på RT. Lenke til kommentar
Populært innlegg fflex Skrevet 7. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2012 "PC'en er død". Hørt det før... 22 Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 PCen er nok ikke død med det første, men Microsoft kan fort gå den retningen med en slik tankegang og med tanke på de produktene de har laget de siste årene. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 7. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Bill Gates 1981: - 640K ought to be enough for anybody. (ok, dette er en myte da) Dagens næringsliv 1996: - Internett er en flopp. Microsofts Steve Ballmer Peter Jaeger 2012: - PC-en er død. (gleder meg allerede til å dra frem dette sitatet hyppig om 10-20 år) Endret 7. september 2012 av Simen1 25 Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Lese artikkelen hadde vært en fordel... 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 PCen er nok ikke død med det første, men Microsoft kan fort gå den retningen med en slik tankegang og med tanke på de produktene de har laget de siste årene. Den personlige datamaskinen vil aldri dø, nesten alle mennesker er nok enige om at det er et stort fremskritt at alle har en egen datamaskin framfor å ha en datamaskin på deling. Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 7. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2012 Lese artikkelen hadde vært en fordel... Steve Ballmer har akkurat funnet opp et nytt bullshitbingo-ord som ikke vil forandre på noe. PCen vil fortsatt være like personlig som før og alle (kanskje med unntak av enkelte uttalelser fra Microsoft) vil kalle det PC i framtiden også. PCen kommer ikke til å bli kalt PCplus-en i framtida og kommer ikke til å skille seg fra PC på noen måte som gjør at folk vil oppfatte det som et skille. Dette er keiserens nye klær - et nytt bullshitbingo-ord. 12 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Det er korrekt at det finnes to versjoner av W8, men skillet går ikke mellom Pc og Brett. Det går mellom CPU-er med 86-instruksjoner og CPU-er med et enklere intruksjonssett (ARM) som i dag brukes av android m.m. Programvaren kan ikke være lik på disse. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Er i det minste ikke like ille som under Windows Phone 7-presentasjonen da Ballmer flettet inn frasen "Wonderfully yours" og slikt en rekke ganger i løpet av presentasjonen. For en tullete frase å lire av seg. Fyren minner om en gammeldags bilselger, en som går etter de eldgamle salgsbøkene som sier at en god selger må ha gode catchfrases for å øke etterspørselen etter produktet, og at disse må gjentas til det kjedsommelige for å hjernevaske folk slik at de ikke glemmer dem. Vil forøvrig påstå PCene vil bli mer og mer personlige fremover. Smarttelefoner og nettbrett er de nye PCene, og slike dingser blir nok bare mer og mer personlige for hvert år som går, både fordi man "alltid" har dem med seg og i stor grad fordi sosiale medier blir en større og større del av hverdagen. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Vice Skrevet 7. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2012 Windows 8 er død... 12 Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Lese artikkelen hadde vært en fordel... Steve Ballmer har akkurat funnet opp et nytt bullshitbingo-ord som ikke vil forandre på noe. PCen vil fortsatt være like personlig som før og alle (kanskje med unntak av enkelte uttalelser fra Microsoft) vil kalle det PC i framtiden også. PCen kommer ikke til å bli kalt PCplus-en i framtida og kommer ikke til å skille seg fra PC på noen måte som gjør at folk vil oppfatte det som et skille. Dette er keiserens nye klær - et nytt bullshitbingo-ord. Artikkelen beskriver en trendendring, som Microsoft ser for seg - som allerede er på vei å fotsette seg i markedet. Hvorvidt det kommer til å hete PC-Plus eller noe annet, er forsåvidt uinteressant. Kommenterte det forrige, da jeg synes det var endel som hadde misforstått artikkelen PC som PC, den du og jeg sitter på i hjemmet og jobb kommer nok til å være aktuell i flere tiår fremover. Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Satser på at M$ dør før PC'en min 3 Lenke til kommentar
latslask Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Bill Gates 1981: - 640K ought to be enough for anybody. (ok, dette er en myte da)Dagens næringsliv 1996: - Internett er en flopp.Steve Ballmer 2012: - PC-en er død. (gleder meg allerede til å dra frem dette sitatet hyppig om 10-20 år) Å herlighet den artikkelen var morsom lesning Lenke til kommentar
Populært innlegg BadCat Skrevet 7. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2012 (endret) For en ekte PC-bruker er dette helt latterlig og det eneste det handler om er å få mer klingende mynt i kassen og sikre fremtidig inntjening ved å skifte strukturen og definisjonen av PC over til noe som bedre passer til deres oppdaterte forretningsmodell. Da løpet om å tjene penger på å bevare status quo for lengst er gått i vasken synes de at det er en god idé og varsle PCens død. 19/20 av de som har PC i dag er ikke interessert i PC og hadde aldri hatt en dersom prisene ikke hadde vært så lave som i dag. De er stort sett opptatt av å kunne lese nettsider, henge på facebook, andre sosiale media og hva som etter hvert vil overta for facebook. De blåser i hva de bruker til å oppnå dette. Min generasjon ble forelsket i ytelsen og mulighetene som oppstod med Intel 80486DX2 etter at Amiga-plattformen så sin høst. For oss er PC en livsstil og lidenskap. Vi har PC for å ha nettop en PC og forandrer de sin definasjon av hva en PC så bruker vi bare legacy maskinvare og programvare til det kommer en verdig erstatter. Hva proprietære utviklere ønsker for fremtiden for å øke egen inntjening er stort sett forkastelig og kvalmende. Sømløse systemer er en forbannelse. De som er opptatt av PC ønsker modulære ikke-proprietære systemer som kan defineres helt etter egne behov og ønsker. Forhåpentligvis ser verden en ny "Amiga" innen PCen dør. Så lenge det er maskinvareprodusenter og uavhengige utviklere som ikke står for disse verdiene er det fremdeles håp. Jeg blir forhåpentligvis på PC-plattformen til den dagen komponenter i "løs vekt " opphører og man blir tvunget til å bruke systemer definert etter andres visjoner. Jeg fryktet PCens høst allerede i 2001 og den er fremdeles i live 11 år etter selv om det kan synes å bli sent på sommeren. Forhåpentligvis holder dagens PC med Windows 7 i 8-10 år til til det kommer en verdig arvtaker og heldigvis kan man kjøre legacy maskinvare og programvare livet ut dersom man ønsker det. Folk bruker fremdeles legacy Amiga 500 20 år etter produksjonen stanset og man kan fint bruke en 2012 state of the art PC med Windows Xp x64 eller Windows 7 x64 om 20 år så lenge det er "reservedeler" tilgjengelig på bruktmarkedet. Det eksisterer titusener av gode spill og programmer fra tiden mellom 1992 og 2012. Nok til å ikke rekke gjennom det i løpet av en mannsalder. Den våkne bruker de spill, programmer og operativsystemer som er av høy kvalitet helt uavhengig av årgang. Sauene kjøper og bruker flavour of the moment som pushes i salgskanaler enten det er Windows 8 eller siste nummer i en meget dårlig og utmelket skytespillserie. Når folk betaler for møkk har de mer møkk i vente. Til slutt vil det ikke være mulig å kjøpe annet enn møkk. Hvorfor bruke mye penger på maskinvare for å spille et "dårlig" spill anno 2011/2012 (Battlefield 3, Diablo III, Might and Magic Heroes VI) når man kan spille gode spill fra 10-15 år tilbake (Diablo II, Quake 3: Arena, HoMM III) på PC-utstyr man kostnadsfritt finner i boden? Behovet for inntjeninger i dag er ekstremt pga en manipulert økonomi som er designet til å kollapse uten stadig økt forbruk. Dårlige produkter spys ut i hopetall da de raskere når End of Life slik at forbrukeren kan bruke sine hardt oppsparte penger på å kjøpe siste skrik av ubrukelig møkk. Folk må snart begynne å bruke det de allerede har isteden for å kjøpe mer tull. Prinsippfast som jeg er bruker jeg fremdeles XP x64. Jeg har kjøpt fullversjon av Windows 7 Ultimate, men det ligger forseglet i esken sin som en forsikring på å ha dugelig operativsystem til 2020. Windows 8 er ganske uaktuelt, det står for alt annet enn man ønsker for en stasjonær PC. Det hjelper aldri så lite om det er fantastisk for nettbrett når det ikke muliggjør videreføring av dagens bruksmønster på stasjonær PC. Leve PCen, død over proprietære visjonærer. EDIT: Rettet noen skrivefeil. Endret 8. september 2012 av BadCat 16 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 At Microsoft har denne PC'en er død holdningen er direkte skremmende. Syns bedrifts segmentet er helt glemt når de lagte W8. Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Hørte dette med internet bare var noe tull Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg har ingen problemer med å se for meg at dagens stasjonære PCer og "gammeldagse" laptoper blir reservert for de som faktisk trenger den typen kraft for å arbeide, mens mannen i gata går over til nettbrett og lignende. Skal du primært bruke sosiale medier og surfe holder det kanskje med Project Glass eller en transformer pad eller lignende, mens PCer fremdeles vil brukes til CAD og koding og sånt. "PCen er død" høres for meg mye ut som "BSD er død". 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Steve Ballmer: Endret 7. september 2012 av Slimda 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå