samye83 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Hei, om en uke skal jeg flytte inn i en splitter ny leilighet. Da trenger jeg kjøleskap, oppvask, koketopp, stekeovn osv. Hvitevarer er en stor jungel med så mange aktører, slik at det har oppstått et problem for meg. Hva skal jeg velge? Tok en liten tur på expert på alna, og der så jeg veldig mange fine hvitevarer. Min kone har lyst på miele. Jeg vet at miele er kongen blant hvitevarene, men prisen er også konge, hehe. For eksempel så jeg et siemens kombiskap med A+++ som brukte 175kw i året. Miele skapet vedsiden av brukte hele 485kw. Men kvalitetsfølelsen får meg til å helle mot miele skapet. Da trenger jeg råd og anbefalinger av samtlige hvitevarer, hva som er best prismessig. Prisen har ikke så mye å si, så lenge man holder under 15k på hver ting. Lenke til kommentar
bahamuten Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Jøss!! 15K pr. produkt...? Da er det jo bare til å kjøpe Miele da;) er blitt mye billigere med årene de også. Jeg var hvitevarereparatør i noen år, og lærte fort at uansett hva du kjøper kan du være uheldig. Om det koster 20k for en platetopp eller 5k. Men Miele har jo statistikken for antall reparasjoner i forhold til salgstall på sin side:) Produktene deres er robust bygd med dyre deler. Uansett hvilket merke du til slutt havner på så husk at det er like lang garanti/reklamasjonstid på alt:) Anbefaler personlig platetopp med induksjon. Komfyren må du nesten velge etter funksjoner du trenger/har lysst på størrelse osv. Et romslig og praktisk kjøleskap. NB! jo mer "dill dall" et produkt har, dess større sjangs for at noe kan gå galt;) Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Kjøpte miele induksjonstopp og kjøleskap(i stål) igår. Får dele opp litt så det ikke blir så dyrt med engang. Neste gang blir ovn og vaskemaskin. Har ikke brukt oppvaskmaskin alle årene, så venter litt med det, hehe. Jeg syns miele sine produkter er veldig stilrene, og har et godt rykte. Selvom de koster litt mer, så blir kjøkkenet litt annerledes med kun miele produkter. Også er kona veldig glad i miele, så da må jeg tilfredstille ønsket hennes. Er det veldig gunstig med pyrolyse? Eller jeg har hørt at mange som har kjøpt ovn med funksjonen som aldri bruker det. Lenke til kommentar
bahamuten Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Kjøpte miele induksjonstopp og kjøleskap(i stål) igår. Får dele opp litt så det ikke blir så dyrt med engang. Neste gang blir ovn og vaskemaskin. Har ikke brukt oppvaskmaskin alle årene, så venter litt med det, hehe. Jeg syns miele sine produkter er veldig stilrene, og har et godt rykte. Selvom de koster litt mer, så blir kjøkkenet litt annerledes med kun miele produkter. Også er kona veldig glad i miele, så da må jeg tilfredstille ønsket hennes. Er det veldig gunstig med pyrolyse? Eller jeg har hørt at mange som har kjøpt ovn med funksjonen som aldri bruker det. Rengjør du ovnen regelmessig, kommer du nok ikke til å bruke funksjonen du heller. Men visst matrestene er helt brent fast er jo pyrolysen god å ha;) Er ikke sikker, men regner nesten med at de fleste nye ovnene på markedet kommer med pyrolyse-program. Kanskje ikke de billigste... Når du først er i gang med Miele på kjøkkenet, ville jeg kjøpt komfyr og oppvask i samme merke. Førsteinntrykk og verdi på leiligheten stiger med tanke på et evt. salg i fremtiden:) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Kjøpte miele induksjonstopp og kjøleskap(i stål) igår. Får dele opp litt så det ikke blir så dyrt med engang. Neste gang blir ovn og vaskemaskin. Har ikke brukt oppvaskmaskin alle årene, så venter litt med det, hehe. Jeg syns miele sine produkter er veldig stilrene, og har et godt rykte. Selvom de koster litt mer, så blir kjøkkenet litt annerledes med kun miele produkter. Også er kona veldig glad i miele, så da må jeg tilfredstille ønsket hennes. Er det veldig gunstig med pyrolyse? Eller jeg har hørt at mange som har kjøpt ovn med funksjonen som aldri bruker det. Er du dum? Kjøper du hos en av elektrogigantene er det det dummeste du gjør å ikke kjøpe alle hvitevarene på en gang, hvitevarepakker i prisklassen du sikter til har enormt prutemateriale! Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Gratulerer med kanonvalg av Miele. ang pyrolyse JA! super genialt Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Er du dum? Kjøper du hos en av elektrogigantene er det det dummeste du gjør å ikke kjøpe alle hvitevarene på en gang, hvitevarepakker i prisklassen du sikter til har enormt prutemateriale! Jeg har bekjent i en av de kjedene, så jeg fikk rimelig grei rabatt der. Tror neppe det er mer å gå på selvom jeg går for en stor pakke. Rengjør du ovnen regelmessig, kommer du nok ikke til å bruke funksjonen du heller. Men visst matrestene er helt brent fast er jo pyrolysen god å ha;) Er ikke sikker, men regner nesten med at de fleste nye ovnene på markedet kommer med pyrolyse-program. Kanskje ikke de billigste... Når du først er i gang med Miele på kjøkkenet, ville jeg kjøpt komfyr og oppvask i samme merke. Førsteinntrykk og verdi på leiligheten stiger med tanke på et evt. salg i fremtiden:) Miele ovnen med pyrolyse ligger på ca 13000 kr, men det blir en annen pris når rabatten er trekket av. Da tror jeg går for en ovn med pyrolyse, mer fremtidsrettet kanskje. Siden leiligheten er et nytt byggeprosjekt, så tror jeg kommer til å bo der kjempe lenge. Klinte til med 4 roms, da har jeg plass til unger også Får se om miele klarer å seg i livet til jeg skal selge leiliegheten. Gratulerer med kanonvalg av Miele. ang pyrolyse JA! super genialt Takk takk, tror jeg også kommer til å være fornøyd med kjøkkenet. Vet ikke om alle tenker som meg, men jeg syns at man ikke bør være altfor sparsom når det kommer til kjøkkenet. Særlig hvis man vil ha pose og sekk. Lenke til kommentar
Simon2143 Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Nå vet jeg godt at du sikter på hvitevarer i øvre pris-sjiktet. Men for alle andre som søker på google etter rimeligere modeller kan jeg anbefale en rimelig ovn med god kvalitet. Jeg har vært skeptisk til billig merker som BEKO før jeg kjøpte en Beko CSE87001GX Komfyr i stål design. Gorenje ovnen jeg gav 8000 kroner for 2 år siden kan ikke måle seg. Rask oppvarming av ovn og veldig god fordelingsevne av varmen. Bare for å nyansere bildet litt på dyre vs. rimeligere modeller. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Gikk akkurat til innkjøp av Miele ovn og vaskemaskin idag. kjøpte H5144B og W9581. Bruker ovnen ikke så ofte, så jeg valgte en ovn uten pyrolyse. Får heller rengjøre den etter endt bruk. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har også blitt "frelst" på Miele. Jeg byttet ut min rimelige vaskemaskin med en dyr Miele, og mens det før var plagsomt å vaske klær (mest pga. støy) så merker jeg nå ikke støy fra vaskemaskinen i det hele tatt. Og at den er mer robust og er laget for å holde i 20 år (selv om garantien ikke er så lang) har selvsagt også litt å si. Blir Miele når jeg etterhvert skal bytte ut resten av hvitevarene også. Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Finnes ikke noe annet enn Miele. Ble greit gira da jeg fant ut at studentleiligheten vi nettopp flyttet inn i har Miele oppvaskmaskin. Edit: Forresten hadde muttærn og fattærn sin Miele vaskemaskin i godt over 20 år før den fikk nok. Kvalitet! Endret 2. oktober 2012 av kekepops Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Siden w9581 vaskemaskinen var en utgående modell og med børste motor, fant jeg ut at jeg ville heller ha en w5873 som er nyere modell med børsteløs motor. Koster omtrent det samme. Den nye modellen har også wps(water protect system) istedenfor water controlled system. 8 kg mot 7 kg. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg blir alltid litt skeptisk når det opprettes en ny bruker kun for å skrive positivt om en relativt ukjent webshop :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå