NumbCub Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Hei. Satt sammen min nye maskin idag. Når jeg trykker på påknappen starter alle vifter, led lys, dvdrom og musen/tastaturet viser at de er koblet opp riktig. Problemet er at alt står og kjører uten at det kommer noe bilde opp på skjermen. Vet noen hva problemet er og hvordan man fikser det? Takk på forhånd Lenke til kommentar
ergierwgin Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Fungerer skjermen? Lenke til kommentar
NumbCub Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Fungerer skjermen? Ja Må jeg legge inn noe cder? Som fulgte med fra hovedkortet`? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 kan hende det er noe med minne, men du har koblet til alt i skjermkortet og skjermen? Lenke til kommentar
Endeby Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Kanskje litt teit spørsmål, men er du sikker på at skjermen er koblet til maskinen på riktig vis? Lenke til kommentar
NumbCub Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 kan hende det er noe med minne, men du har koblet til alt i skjermkortet og skjermen? Skal jeg prøve å ta ut det ene minnekortet? Jeg koblet kun til med VGA i hovedkortet Kanskje litt teit spørsmål, men er du sikker på at skjermen er koblet til maskinen på riktig vis? Ja 100%. Ikke noe som tyder på at det er feil tilkoblet Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 prøv hver eneste minnebrikke hver for seg så ser du om det kommer bilde, men det er bare å koble til skjermkabelen på skjermkortet Lenke til kommentar
NumbCub Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Update: Kommer et lite pip når jeg starter maskinen, som ca 2 sekund etter at jeg har trykket på start knappen. Er dette normalt? prøv hver eneste minnebrikke hver for seg så ser du om det kommer bilde, men det er bare å koble til skjermkabelen på skjermkortet OK da prøver jeg det Lenke til kommentar
NumbCub Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 prøv hver eneste minnebrikke hver for seg så ser du om det kommer bilde, men det er bare å koble til skjermkabelen på skjermkortet Tok ut den ene brikken og det er fortsatt det samme problemet. Oppstart og et lite pip, men fortsatt mørk skjerm Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Byttet du til de andre RAM brikken og testet? Har du et eksternt skjermkort i tillegg til det som er på hovedkortet? Ofte disabler BIOs det interne (spesielt på typiske kontormaskiner som Dell Optiplex). Hvis du trykker på "source" på skjermen, begynner den å søke etter HDMI/DVI/VGA inngang? Får du opp f.eks menyen på skjermen? Lenke til kommentar
NumbCub Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Kay, tok ut skjermkortet og alt fungerer. Betyr det at skjermkortet er defekt eller skal jeg sette det inn etter at windows har instalert seg? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Jeg ville ikke koblet VGA kabelen til det interne skjermkortet når du har i et eksternt da BIOS, som sagt, kan disable det interne. Men for å gjøre det enkelt ville jeg ha installert Windows, fått alle driverne inn, slått av, satt inn det eksterne skjermkortet og koblet skjermen på denne. Deretter sjekket om jeg får bilde. Får jeg bilde? Flott, installere driver til skjermkortet og alt er vell. Da har jeg i det minste outruled at hovedkortet, RAM, HDD osv ikke funker. HUSK at skjermkort ofte trenger mer strøm og har 6 pins inngang e.l. på selve kortet. Uten disse vil de ikke funke. Endret 7. september 2012 av Lednar 1 Lenke til kommentar
NumbCub Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Jeg ville ikke koblet VGA kabelen til det interne skjermkortet når du har i et eksternt da BIOS, som sagt, kan disable det interne. Men for å gjøre det enkelt ville jeg ha installert Windows, fått alle driverne inn, slått av, satt inn det eksterne skjermkortet og koblet skjermen på denne. Deretter sjekket om jeg får bilde. Får jeg bilde? Flott, installere driver til skjermkortet og alt er vell. Da har jeg i det minste outruled at hovedkortet, RAM, HDD osv ikke funker. HUSK at skjermkort ofte trenger mer strøm og har 6 pins inngang e.l. på selve kortet. Uten disse vil de ikke funke. Takk, problemet var vel at jeg koblet til VGA kabelen til hovedkortet og ikke det eksterne skjermkortet. Gjorde som du sa og alt fungerer nå. Takker alle sammen for svar og hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå