filiokus Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Hei. Nå er tiden inne for å bruke sparepengene på en monstermaskin. Kommer til å bruke pcen til gaming, men også noe 3d, bilde og video redigering. Har aldri drevet med bios og klokking, og ikke altfor rutinert i pc windows. Har vært en trofast konsollgamer og macbruker. Tar jeg meg vann over hodet? Hovedoppsettet og budsjettet ligger på ca 15400. Ønskerå høre meninger og erfaringer om ssd, ram, skjermkort osv. Jeg kommer mest sannsynelig å velge 3770k fremfor 3570k, grunnet jeg også kommer til å bruke pcen til noe photoshop og illustrator(hvor jeg har hørt at HT spiller inn?). Vil det ha en effekt på gamingen? Hovedkort: asus p8z77 pro http://www.komplett....aspx?sku=746634 Vil jeg ved å gå for thunderbolt versjonen av kortet kunne koble den til displayport i min utvalgte skjerm(http://www.dustinhom...ed-120hz-black/)? Og vil det i tifelle ha noe å si for bildekvaliteten på noen måte? Leste en som mente fargene på denne skjermen var litt dårlige på standard innstillinger. Vil en av 60Hz led ips skjermene til benQ være bedre med tanke på foto og filmredigering? Videre den vanlige 680, 670 evt 660, 7950, 7970. Hva skal jeg velge? gigabyte 670 ocw virker fin til en god pris. Tror det ser kulest ut i stilen jeg går for. Med graphite 600T W:) http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ Men så er det ikke så veldig mye mer man skal ut med for zotac 680. http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ Er en zotac 680 mye: dårligere enn en asus 680oc topp? bedre enn en 670 oc? Hvor stor forskjell vil det være å gå ned fra 670 til 660? De fleste 660 inneholder jo også boarderland 2. Det gjør også prisgapet 660 670 mye større enn 670oc 680 zotac. Leste et sted at 7950 gir mer for pengene enn 670. Stemmer det? Er det store forskjeller mellom 680 og 7970?(bortsett fra amd vs nvidia) Evt gå for 660 for å senere oppgradere til neste gen. gtx7xx? Så ssd. Tenker agility 3 eller samsung, Ser at samsungen har litt tregere skrivehastigheter. eventuelle andre. Finnes det en ssd "bedre" enn de andre? Minne;Blå vengeance 16g. (lp hvis noctura). Ser at xms 3 "er tilpasset i5/i7". Betyr det at den vil yte annerledes enn vengeance med 3770k? Begge er 1.5 v. CPU kjøler: Tenkte noctura nh d14: http://www.dustinhom...-1156-1366-am3/ Men den ser så dominerende ut? Føler nesten at den "dreper" kabinettets interiørdesign. Ikke passer den med fargene. så hindrer den de kule vengeance fan ramen. Og overskygger hovedkortet. Kanskje et blått phanteks? Vil vannkjøling feks; http://www.dustinhom...-1366-2011-am3/ være bedre? Kan man modifisere et vannkjølingssystem som dette senere? med andre slanger osv? Tenkte graphite 600T hvitt eller vengeance c70 black. Noen som har erfaringer? Ser batteriet greit ut? Virker som man kan få 750w helt ned i 600 kr klassen. Er dette noe billig crap? Helt til slutt. Gleder meg veldig til å bygge min egen pc. Får jo mye mer for pengene og det blir jo også en awsome spillmaskin! Problemet er at jeg ikke er altfor god med pc eller windows, bios overklokking osv. Gleder meg til å sette meg inn i det. Men sikkerhetsmessig. Hva burde jeg gjøre for å beskytte meg best mulig på en pc. Hvilke programmer burde jeg bruke til sikkerhet og overvåking av pcen. Burde jeg ha det klart og la det være det første jeg installerer på pcen? Takk for alle svar og ha en glimrende dag! Endret 7. september 2012 av filiokus Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Thonderbolt er først og fremst for å overføre data, og bruke den til skjerm bør du bruke mini displayport isteden ellers har det lite å si, vet ikke om det kun er intel skjermkortet som brukes da men det er poengløst. GTX 680 gir lite for pengene er vel ca 10 % raskere til nesten 1000 kr ekstra. Så det lureste er nok enten GTX 670 OC om du ikke vil overklokke, eller HD7970 om du vil overklokke. Av ssd disker bør Samsung 830 eller Crusial M4 samt intel 330 velges mest på grunn av stabilitet, Sanforce har et dårlig rykte på seg. NOCTUA NH-D14 eller PHANTEKS PH-TC14PE gir mest for pengene ja, men disse er jo store kjølere så små kabinetter kan det bli vanskelig å sette på kabinett lokket. Endret 7. september 2012 av LMH1 1 Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Takk for svar. Da går jeg nok for samsung ssd:) Komplett har tilbud på msi 680. kun 3700 mot gigabyte 670ocw som koster 3360, er det ikke mye mellom. Men jeg lurer veldig på phanteks vs vannkjøling. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Hvis du velger å gå for vannkjøling, så kan du ikke gjøre noe med den senere. Den er ferdigfylt og lukket. Skal du gå for en custom loop senere, så må alt byttes ut uansett. Hvis du ikke skal overklokke noe særlig, så er det bedre med en ordentlig luftkjøler enn vannkjøling. Bråker mindre og er billigere. Når det kommer til PSU-er, så er det stort sett sånn at du får det du betaler for. Watt er ikke det eneste som gjelder når man kjøper PSU, og jeg anbefaler ikke å prøve å spare penger her når du har et budsjett på 15k. Den AX 750 du fant er veldig bra, og kommer ikke til å ha noen problemer med maskinen din. Støtter det LMH1 sa ang. SSD. Samsung 830 er jeg personlig veldig fornøyd med. Og forresten, så har du ikke noe problem med å få en NH-D14 inn i det kabinettet så lenge du har LP RAM. Sikkerhet... Skaff deg et ordentlig antivirusprogram (anbefaler Avast eller Microsoft Security Essentials). Last ned AdBlock og WOT til nettleseren din, så slipper du skumle nettsider og reklamer med keylogger og spyware. Endret 7. september 2012 av moby_duck 1 Lenke til kommentar
777fan Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Når det gjelder skjermkort, vil jeg påstå at MSI GeForce GTX 680 2GB hos Komplett er et godt kjøp GTX 680 til å være. I motsetning til AMDs 7000-serie støyer ikke referansekjøleren til GTX 680 mye selv under load. Du kan fint overklokke det selv og spare noen penger. Om du ikke har lyst til å overklokke vil et fabrikkoverklokket GTX 670 fra ASUS, Gigabyte eller MSI være et bedre valg. Om du har lyst på AMD og større overklokkingspotensiale vil Gigabyte Radeon HD 7970 3GB være et gunstig valg, selv om du må regne med litt høyere støynivå og effektforbruk. Prisen er veldig hyggelig. Et mildt overklokket HD 7970 ligger på høyde med GTX 680 i de fleste spill, litt under og over avhengig av spill. Ingen av kortene (GTX 670, 680 eller HD 7970) vil skuffe deg på noen som helst måte, alle er nesten like gode. Overklokking av CPU og GPU er en enkel sak hvis du tar deg litt tid til å lese litt på diverse nettsider. Jeg vil anbefale Samsung 830 SSD, har tre av disse og har ikke vært borti noen stabilitetsproblemer eller noe slikt. Komplett kjører kampanje på disse også. Lykke til med kjøpet! EDIT: Glemte lenke... Endret 7. september 2012 av Genius-Boy 1 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 anbefaler C70 da jeg har ett slik selv. masse plass, ser defintivt helt rått ut og er så sykt funksjonelt med bærehåndtakene og måten du åpner og lukker sidedørene på. og knappene forann er by far det kuleste jeg noensinne har sett. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå