Gå til innhold

Tror du på spøkelser?

Anbefalte innlegg

Det er jo en del som opplever ting i hverdagen ting de ikke kan forklare, skygger, lyder også videre.

Jeg har opplevd en del i mitt liv, men det skriver jeg senere når jeg har våknet igjen :).

Er det noen her inne som har noen kule historier?

Som sagt jeg tror på spøkelser.

Hold tråden saklig og prøv å ikke dra inn om du tror på gud også videre da har vi andre tråder til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg tror ikke på spøkelser av den grunn at jeg aldri har sett bevis for spøkelser. Det alt for mange som tror på spøkelser gjør er å hoppe fra A til C, der A er "Forklaringen på dette ukjente fenomenet er: og C er: "Fordi jeg ikke øyeblikkelig kan forklare dette så må en ide om overnaturlighet brukes til forklaring!". (Selv om det i seg selv ikke forklarer noe som helst). Her burde flere ha brukt B, som sier "Jeg vet ikke hva dette er, men isteden for å hoppe til håpløse forklaringer så avventer jeg heller og ser om det kan forklares bedre i fremtiden!".

C er i mine øyne totalt verdiløst så lenge det ikke foreligger et enste bevis for forklaringen... Og C forklarer jo ikke en dritt, det bare gjetter hva det er, båssetter det om du vil til dette "noe" ingen egentlig vet hva er, men gud hjelpe meg hvor ekte dette er for det selv om det ikke følger med et eneste bevis annet enn det som minner sterkt om fri fantasi fra vår egen mønster skapende og lettpåvirkelige hjerne...

Så nei, jeg har ingen tro på spøkelser nei....

Som en eller annen her inne uttalte engang: "Jeg blir ikke imponert av stønning, knirking og de vanlige lydene og slik som folk tror spøkelser står bak, hadde de malt huset mitt eller vasket bilen min derimot, da hadde jeg blitt imponert!!" :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

"...opplever ting i hverdagen ting de ikke kan forklare, skygger, lyder også videre."

Ja, har selvsagt også hørt noe eller sett noe jeg ikke helt kan forklare. Men han aldri prøvd å bortforklare det med overnaturlige krefter. For når man går for å se hva det er. Så har det som oftest en naturlig forklaring.

Det er klart at vist et spøkelse hadde stilt seg opp, rett framfor meg. Så hadde jeg godtatt at det var der. Men inntil da, er det som du sier: Bare skygger og lyder.

Lenke til kommentar

Jeg kan si at jeg har opplevd dem, kjenner dem, merker at noen ser på meg akkurat når jeg skriver dette. =/. Jeg har opplevd rare greier helt siden jeg var liten, som baby. Fra og med opp i dags dato, med at tv'n plutselig er på midt på natta, skrur av og går på do så er den på igjen. Jeg skriver noen historier her i spoiler tag så kan dere velge selv hva dere vil tro.

Her jeg bor nå har jeg bare hørt skrik, og litt dunking. Mens ellers går det bra, litt knusing av glass også. Men har vært stille i det siste. PS: Når vi hørte et lite jente skrik i kjelleren så løp hunden våres ned og bjeffet og kom opp igjen små redd. Gikk ned og hele kjelleren var kald. At noen så på meg. Veit ikke hvem denne,det vil.

Det jeg skriver i spoiler er gamle ting som jeg har postet på andre forumer. Så tidsbeskrivelsen kan være litt feil at det skjedde i går osv.

Kjørte bilen min igår med en kompis. Kompisen også jeg kommer innom temaet spøkelser. Vi snakket angående hva det var, om vi trodde på det og om vi har opplevd noe før.

Plutselig sier jeg: "Tip-tip oldefaren din sitter vel bak". Vi hørte på musikk! Etter 3 sec så skrur radioen seg av. Så skrur den seg på. Vi bare "WtF". Så skjer det engang til litt senere på spor 11. Vi skrur den på og setter den på spor 11 og ingenting skjer. Så sier jeg: "Du tør ikke å skru den av engang til" Plutselig skrur den seg av.

Vi snakker videre og radioen klikker plutselig skrur seg av og på hele tiden. Plutselig virker den normalt, vi sitter der med enorme øyner også tenker "WtF" igjen.

Snakker om tipp-tipp oldefaren igjen og plutselig SKIFTER radioen plutselig spor til nr 8. Vi var på nr 7 på 2.54 minutter. Den skrur seg av også skrur seg på og den er på nr 7 på 2.56!

Jeg stoppet bilen for å sjekke om batteriet eller noen ledningen var løse men ingenting! Setter oss inn i bilen igjen og den skrur seg av engang til og på. Det var aller siste gang fordi da byttet vi temaet.

Veit ikke helt hva jeg skal tro akkurat angående den saken.

Her om dagen så var dama oss meg og skulle sove over. Vi ligger i sengen også sier hun plutselig: Hvorfor puster du så tungt? Jeg svarer: Tungt, jeg holdet igjen munnen så det var ikke meg. Scary =|

Kommer med mer når jeg har mer tid.

Lenke til kommentar

Her snakker vi bare om aktivitet i samme hjernehalvdel som aktiveres når man får "religiøse overbevisninger".

La meg gi deg et eksempel, hvor en av dem aktiverer den hjernehalvdelen.

1. Hvis du går ut i hagen og ber epletreet om det, så vil det ta klesvasken din.

2. Det er noe mystisk ved treet i hagen, det går rykter om at hvis du ønsker deg noe når måneskinnet lyser over den ved midnatt, så vil det du aller helst ønsker gå i oppfyllelse.

Hvilken av de ville du vært tilbøyelig for å tro på? begge to er i realiteten like absurde.

Takk til Richard Dawkins.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...