Podo Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg kjøpte for en stund siden nytt hovedkort og prosessor. Aopen AK79D-1934 amd hovedkort, og xp2800+ prosessor. Alt fungerte bra med det nye, bortsett fra at det ikke gikk å ha mer enn en ram brikke i samtidig. Jeg har fra før av 2x512mb apacer original minne. Samme hva jeg prøvde så fikk jeg det ikke til å fungere, helt til jeg kjøpte nytt hovedkort som er en smule dårligere osv. Nå fungerer alt helt fint. Men jeg vil gjerne få gang på det andre hovedkortet. Den ram-en jeg har er ikke dual channel ram, og det Aopen hovedkortet har støtte for eller "bruker" dual channel. Kan det være dette som gjør at det ikke funker? Eller er det noe annet? Hjelp? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det mest sannsynelige er at det er en konflikt mellom hk og den typen/merke ram, eller så er det en feil i hk når rammen funker på det andre kortet. Har du ikke en kompis som har en annen type ram som du kan teste med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå