henrikrox Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Så. Fra 16-20 år, trente jeg mye hver dag. Dog når jeg flyttet hjemmefra ble trening byttet ut med grandios og brus. Har det siste året drevet slanking/utholdenhetstrening. Og funnet vekta mi på 80kg. Dog har jeg blitt tynn. Spesielt dimensjonene på armer. Var vanskelig å gå ned i vekt. Så jeg lurer på. Skal begynne å trene styrke 4-5dageri uka. Må jeg skaffe gagner for å øke massen. Fordi sånn som det er nå er det stusselig. Vil bare nødig opp i vekt igjen og bli "feit" Trener jeg nå hardt. Får jeg vel bare mer markerte bieceps fis. Ikke så mye større Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Skal du opp må du ha energioverskudd, det betyr at du vil legge på deg muskelmasse og litt fett. En gainer inneholder rundt 80g karbohydrater, noe du kan få i deg med ekte mat isteden. Er du en hardgainer, du klarer ikke å gå opp i vekt og det å spise mye blir stress, da kan du erstatte et måltid med gainer. Ligg på 3-5g karb/kg/dagen, 2-2.5g protein/kg/dagen og ~1g fett/kg/dagen. 2-3 økter med HIIT eller rolig kardio i tillegg vil brenne en god del fett. Jeg ville satset på heavy bulk nå til vinteren med litt kardio også deffing til våren men da må du regne med litt fettlagring også og bli litt bloated. Hvis du er veldig redd for å legge på deg fett kan du ligge på 2.5-3g karb men da tar det lengre tid å bygge også. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Skal du opp må du ha energioverskudd, det betyr at du vil legge på deg muskelmasse og litt fett. En gainer inneholder rundt 80g karbohydrater, noe du kan få i deg med ekte mat isteden. Er du en hardgainer, du klarer ikke å gå opp i vekt og det å spise mye blir stress, da kan du erstatte et måltid med gainer. Ligg på 3-5g karb/kg/dagen, 2-2.5g protein/kg/dagen og ~1g fett/kg/dagen. 2-3 økter med HIIT eller rolig kardio i tillegg vil brenne en god del fett. Jeg ville satset på heavy bulk nå til vinteren med litt kardio også deffing til våren men da må du regne med litt fettlagring også og bli litt bloated. Hvis du er veldig redd for å legge på deg fett kan du ligge på 2.5-3g karb men da tar det lengre tid å bygge også. Takk elenef Er forsåvidt ikke redd for å legge på meg. Men det siste året kommer til å føltes litt waste hvis jeg går opp 10 kg igjen. Men det må bare gjøres skal jeg ha ok masse. Fra når jeg trente mye har det blitt opprettet ca 900 butikker innenfor ernæring etc. Er proteinfabrikken fortsatt "best"? Ser flesteparten av produktene jeg brukte før er samlet i en pakke http://www.proteinfabrikken.no/default/Pakkeløsninger/Get-Started-Pack/Get-Started-Pack---Jordbærsmak-Proteinfabrikken-15322-p0000007333.aspx + en gainer da dagene er litt stressende så får ikke i meg altfor mye mat Eneste at det var litt mye karbs i det proteinpulveret. Endret 7. september 2012 av henrikrox Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 6.1g karbs per porsjon er ikke så mye. Du trenger karbohydrater etter trening og det lagres ikke som fett. Få i deg rundt 0.6-1g karb/kg etter trening og 50-100g karb måltidet 1-2t etter trening. Resten av karbohydratene spiser du i løpet av morgen/formiddag. Proteinfabrikken, Proteinbutikken, Norkost, Gymgrossisten har alle bra tilskudd. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Du trenger ikke å bli feit for å legge på deg muskelmasse. Mye kvalitetsmat, moderat kalorioverskudd og tålmodighet gir deg gode resultater. Gainer er bare tull. Det er primært bare proteiner og sukker. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 6.1g karbs per porsjon er ikke så mye. Du trenger karbohydrater etter trening og det lagres ikke som fett. Få i deg rundt 0.6-1g karb/kg etter trening og 50-100g karb måltidet 1-2t etter trening. Resten av karbohydratene spiser du i løpet av morgen/formiddag. Proteinfabrikken, Proteinbutikken, Norkost, Gymgrossisten har alle bra tilskudd. Du trenger ikke å bli feit for å legge på deg muskelmasse. Mye kvalitetsmat, moderat kalorioverskudd og tålmodighet gir deg gode resultater. Gainer er bare tull. Det er primært bare proteiner og sukker. Takk til dere begge Gikk til innkjøp av en sånn starter pack. Vet ikke om jeg får i meg nok carbs før trening. Det som jeg spiste når jeg trente mye før var som regel Protein eller fiberrik/havegryn frokostblanding med melk til frokost + en banan Lunsj Protein eller fiberrik/havegryn frokostblanding Altså Jeg spiser det motsatte til lunsj av det jeg spise til frokost, så blir det protein shake til frokost, blir det frokostblanding til lunsj etc. Som regel kreatin før trening, men ble litt uggen av det sist. Etter trening, protein + 2 bananer Middag, kylling/fisk ris, salat. Kreatin/Protein til kvelds. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Ta en shake og frokostblanding/havregryn til frokost. Prøv å få stekt opp kylling eller lignende du spiser til lunch + karbs(grov ris, grov pasta, quinoa eller lignende). Anbefaler også å ta omega3 tilskudd enten i form av kapsler eller flytende(tran, eskimoomega o.l). Når på dagen trener du? Hvis det er 2 timer etter siste måltid(f.eks 2t etter middag) kan du ta en shake og en banan før trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå