Gå til innhold

Valg av kabinett til HTPC

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle sette sammen denne HTPC'en her: http://www.prisjakt....ist.php?l=28715

Og vet ikke helt hva jeg burde gå for av kabinett, vil ha ett sort ett som er STILLE, stilrent og ikke for mange blinkende lys som kan irritere.

Planen er å kjøre windows 7 på den med boxee, og kankje ha noen spill som need for speed (har ratt og pedaler) og roller coaster og slike ting på den. Hva tror dere om specsa til dette bruket?

Og hvilket kabinett bør jeg går for? Satser på noe billig først og fremst.

Og denne kjører vel Blu-ray helt smooth?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at du skal kunne spille noen spill så vil jo du trenge et skjermkort som drar de. Nå vet ikke jeg hvilke NFS du mener, men rollercoaster tycoon (går utifra at det er dette du mener) burde gå greit.

Men angående kabinett muligens det er noe sånt du er på utkikk etter?

Og avspilling av blu ray er ingen bekymring

Lenke til kommentar

Da trenger du nok et kraftigere skjermkort enn det du hadde forventet, og vær obs på at HTPC kabinetter har begrenset med plass

Strømforsyning ville jeg nok gå for https://prisguiden.no/produkt/be-quiet-dark-power-pro-850w-151768 siden du vil ha en strømforsyning som leverer i massevis samtidig som den er stille. (ja den er dyr) :p

Som i skjermkort kan jeg tenke meg at et GTX660TI vil være godt nok evt om du vil gå til et 670 som er helt opp til deg :)

Bare pass på at du velger et kabinett som er stort nok :)

Lenke til kommentar

Den strømforsyningen blir ALT for dyr, fant en på 350w liggende her, tror den fungerer :p

Tenkte egentlig på å kjøpe ett kabinett med integrert strømforsyning.

Skjermkortet er også alt for dyrt. Tenkte mer på 6770 eller 6750 da isåfall, hva tror dere?

Lenke til kommentar

Håper du vet at det vil koste deg å spille de spilla over. En strømforsyning på 350w, går utifra at den er av eldre dato vil verken ha koblingene du trenger eller kraften til å dra noe av det du tenker å putte inni maskinen.

Du slipper ikke unna å bruke 6-8 tusen + på denne maskinen.

Lenke til kommentar

Virkelig?

Du skal ha strøm til CPU, du må ha et godt nok skjermkort til å drive spillene du har listet opp og for fremtiden går jeg ut ifra.

Antall HDD.

Og en ekstra liten ting, om du kjøper en PSU som gir deg akkurat nok, så er det stor sansynlighet for at den vil bråke mer enn du ønsker, siden viften kommer til å spinne for harde livet for å kjøle komponentene.

Derav vil det lønne seg å ha en kraftigere PSU enn antatt for å få en maskin som er stillere og leverer bedre strøm.

Lenke til kommentar

Gaming PC'en min bruker 180w idel, max 280-300w under gaming, med GTX 580, intel I7 920.

Men kan hende jeg bytter ut strømforsyningen i den med den jeg har i hoved PC'en nå om det blir tid for en oppgradering.

Sjekk oppgradert liste: http://www.prisjakt.no/list.php?l=28715

Som dere ser la jeg til ett grafikkkort og da lurte jeg på om jeg skulle kvitte meg med dette APU styret og kjøre normal CPU? Hva tror dere om jeg bytter ut APU HK og CPU med phanom 965 og det ATX hovedkortet der?

Overkill? Fear, greit jeg vet, men kommer til å bruke overskuddkraften til bitcoin mining, encoding, folding etc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...