Gjest medlem-16183 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Hei. Vil denne OneCall forsikringen dekke skade hvis jeg mister den i bakken osv? http://www.onecall.no/kundeservice/vilkar_forsikring.php Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 "tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig og uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri" Alt handler om formuleringen av hvordan skaden skjedde. Går du med mobilen i hånda og en person dulter borti deg er det en "plutselig og uforutsett ytre årsak". Tar du mobilen opp av lomma og mister den i bakken er det ikke det(afaik). Er mye styr av tolkning av vilkår etc. Trenger du virkelig forsikring på mobilen? Jeg kan forstå det hvis den er helt ny og koster 4k+. Eller er det en iPhone 4s du har tenkt å "miste" når iPhone 5 kommer? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 "tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig og uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri" Alt handler om formuleringen av hvordan skaden skjedde. Går du med mobilen i hånda og en person dulter borti deg er det en "plutselig og uforutsett ytre årsak". Tar du mobilen opp av lomma og mister den i bakken er det ikke det(afaik). Er mye styr av tolkning av vilkår etc. Trenger du virkelig forsikring på mobilen? Jeg kan forstå det hvis den er helt ny og koster 4k+. Eller er det en iPhone 4s du har tenkt å "miste" når iPhone 5 kommer? Er en samsung galaxy s3 som er helt ny. Jeg driver ikke med forsikringssvindel. Det hadde bare vært kjipt om en så dyr mobil ble ødelagt når forsikringen koster bare 36 kroner måneden. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Blir det å miste taket på mobilen definert som en forutsigbar handling eller er det definert som noe som kan skje helt plutselig ( med tanke på at det kan skje når man tar den opp av lomma ) ? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Det er ingen "plutselig, uforutsett ytre hendelse" hvis det var det du lurte på. Det å være kløne er ens egen skyld, mens hvis noen dunker til deg og telefonen går i bakken er ikke dette noe du kan noe for. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Hvordan vil du definere en situasjon der været spiller inn ? her er det mange situasjoner som kan oppstå . regn kan påvirke : Telefonen ringer men du er ute i regnet Det begynner å regne mens du prater Det ene er at den bli utsatt for fuktighet , det andre er at du kan bli/være glatt på fingrene En annen ting er at telefonen kan bli blåst ut av hendene dine hvis grepet er dårlig Det kan også komme noe i stor fart som slår til deg eller telefonen og du mister den nede i vannet ell gjørma En mere sannsynlig situasjon er at mens man roter i handvesken eller bagen er et vindkast kan gjøre at den faller ut Finnes det ikke flere typer forsikringer her ? Endret 8. september 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Telefonen ringer men du er ute i regnet Da unngår du å svare, og ringer heller tilbake når du er i skjul for regnet eller det har sluttet å regne. Det begynner å regne mens du prater Da forklarer du den du snakker med at du må ringe tilbake senere. Mest sannsynlig får du da beskyttet telefonen for regn før fuktighet kommer inn i den. En annen ting er at telefonen kan bli blåst ut av hendene dine hvis grepet er dårlig Det kan også komme noe i stor fart som slår til deg eller telefonen og du mister den nede i vannet ell gjørma En mere sannsynlig situasjon er at mens man roter i handvesken eller bagen er et vindkast kan gjøre at den faller ut Alt dette er regnet som uforutsette uhell. Når det er sagt, så er det forskjell på hvor mye en uhellsforsikring dekker. Noen dekker bare uforutsette uhell der du selv har null skyld i uhellet, mens andre dekker alle skader og uhell så lenge du ikke har skadet produktet med vilje. Dette kan du få klarhet i ved å ringe de som tilbyr forsikringen, eller lese vilkårene. 1 Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Er en samsung galaxy s3 som er helt ny. Husk også egenandelen på 1000/500 kr. I tillegg tåler de fleste telefoner med unntak av iPhone (pga skjermen) å bli mistet i bakken. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Er en samsung galaxy s3 som er helt ny. Husk også egenandelen på 1000/500 kr. I tillegg tåler de fleste telefoner med unntak av iPhone (pga skjermen) å bli mistet i bakken. Det er da vitterlig flere telefoner som er utsatt her Det som jeg anser som et virkelig problem er når man må ringe i vind ( som også igår regn) og man ikke kan finne skikkelig ly for regnet f.eks at man står å venter på en buss som aldri kommer og vil ringe etter taxi i stedet her risikerer å ødelegge telefonen fordi skuret man står i ikke er skjermet for sideveis regn det var slik ting jeg hadde i tankene da jeg spurte Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 f.eks at man står å venter på en buss som aldri kommer og vil ringe etter taxi i stedet her risikerer å ødelegge telefonen fordi skuret man står i ikke er skjermet for sideveis regn det var slik ting jeg hadde i tankene da jeg spurte For noen år siden, da man ikke hadde mobiltelefoner, måtte man gå til nærmeste telefonkiosk for å ringe etter Taxi. Nå kan man bare gå til nærmeste sted hvor man står i ly for regnet. Nærmeste butikk eller andre steder Så ødelegger man mobilen fordi man ikke gidder å gjøre det, så tviler jeg på at forsikringen dekker det. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 f.eks at man står å venter på en buss som aldri kommer og vil ringe etter taxi i stedet her risikerer å ødelegge telefonen fordi skuret man står i ikke er skjermet for sideveis regn det var slik ting jeg hadde i tankene da jeg spurte For noen år siden, da man ikke hadde mobiltelefoner, måtte man gå til nærmeste telefonkiosk for å ringe etter Taxi. Nå kan man bare gå til nærmeste sted hvor man står i ly for regnet. Nærmeste butikk eller andre steder Så ødelegger man mobilen fordi man ikke gidder å gjøre det, så tviler jeg på at forsikringen dekker det. Enten du tror det eller ikke så er det faktisk situasjoner der man ikke kan få skikkelig ly for regnet . Det er ikke mange steder , men det finnes f.eks på sene nattetimer når utestedet er stengt En annen sak er at folk har telefonen på innerlomma når det er mye tåke Man blir da overraske at telefonen ikke tåle lit fuktighet en gang Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Det finnes fortsatt ingen unnskyldning. Jeg har alltid en brødpose i jakkene mine. Hvis det regner så putter jeg telefonen i posene. Enkelt og billig triks som har spart meg for mange mobiltelefonkjøp. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Det finnes fortsatt ingen unnskyldning. Jeg har alltid en brødpose i jakkene mine. Hvis det regner så putter jeg telefonen i posene. Enkelt og billig triks som har spart meg for mange mobiltelefonkjøp. jeg har også hør om det trikset problemet er at det kan virke begge veier: Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Er ikke et problem om man er litt oppegående. Det er mer en redning, enn det er et problem. Bilbelte kan også være livsfarlig, men alle oppegående fornuftige personer bruker bilbelte siden det redder mer liv enn det å ikke bruke belte gjør. Lenke til kommentar
darket Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 hvis man tar ut mobilen fra lomma men glipper den så den detter i bakken, blir det teoretisk dekket av denne forsikring? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 hvis man tar ut mobilen fra lomma men glipper den så den detter i bakken, blir det teoretisk dekket av denne forsikring? Det er jo et hendig uhell, så jeg ville trodd det i hvert fall. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 hvis man tar ut mobilen fra lomma men glipper den så den detter i bakken, blir det teoretisk dekket av denne forsikring? Det er jo et hendig uhell, så jeg ville trodd det i hvert fall. tja, stemmer det egentlig . jeg referer til post #4 og #5 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Skulle ein tur på do på jobb idag, la telefonen på gulvet, etter dette skulle eg ta av meg hjelmen, bøyde meg ner og la den og på gulvet, da datt ein fastnøkkel ut av lomma(jakke) på sjermen til min S3, dekker den dette ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå