Smashing Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Heisann. Nå har jeg prøvd å oppdatere BIOS for å kunne spille CS:GO. Når jeg startet CS:GO ble skjermen svart i en liten stund, så fryste den i noen skunder, også endte med bluescreen og restart. Leste meg frem at dette var fordi BIOS var utdatert, eller for gammel i forhold til det som kreves av spillet. Så mine spesifikasjoner; MB: Gigabyte GA-990FXA-UD3 CPU: AMD FX-6100 Har prøvd å laste ned F9B, F8 og F7 (F7 er min. krav til CS.GO) fra gigabyte sin supportside, prøvd å kjøre de med @BIOS og Q-FLASH, ingen suksess. På Q-FLASH fikk jeg beskjeden: "BIOS ID Check error". Med @BIOS får jeg beskjeden: "BIOS Partnumber(AWARD) is not correct!". Nå skal det nevnes at dette er første gangen jeg i det hele tatt beveger meg ut på området "oppdatering av bios". Dette er nok helt sikkert en amatørfeil fra min side, men har prøvd å lese meg frem til et svar i ca 1 time, uten hell. Mvh Thomas Endret 6. september 2012 av Smashing Lenke til kommentar
blinc Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Du har valgt riktig revisjon? Lenke til kommentar
Smashing Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Som sagt, dette er første gang jeg ser på dette området. Hva er revisjon og hvilken revisjon burde jeg ha? Mvh Thomas Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Hvor hevdes det at utdatert BIOS er synderen? Det høres veldig veldig rart ut. Hvilket skjermkort har du, og har du prøvd andre drivere til dette? Lenke til kommentar
Smashing Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Det påståes i en tråd på steam. Jeg har MSI Radeon HD 7850, installerte de nyeste driverne fra produsenten sin hjemmeside for 4-5 timer siden, så tror ikke det er problemet. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Hva er rev. versjon av HK'et du har? Har litt å si i forhold til hva BIOS du kan flashe. Virket jo som BIOS versjonene du prøvde er feil. Lenke til kommentar
Smashing Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Ifølge CPU-Z er revisjonen OR-B2. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Det er enten rev 1.0, 1.1 eller 1.2. Hvis du har esken så står det sikkert der. I BIOS eller under boot dukker det sikkert også opp noe info tenker jeg. Lenke til kommentar
Smashing Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Jeg fant ingenting i BIOS om hvilken revisjon det er. EDIT: Fant noe i system informasjon som heter "PROCESSOR_REVISION" som er på 0102. Kan dette være revisjon 1.2? Mvh Thomas Endret 6. september 2012 av Smashing Lenke til kommentar
blinc Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Hvis det er rev. 1.2 er det iallefal bios'ene her http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4001&dl=1#bios 1 Lenke til kommentar
Smashing Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Ja, fant det ut. Ble så oppslukt i spillingen, hehe. Problemet var altså utdatert bios. Mvh Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå