Gå til innhold

Råd for bygging av spill-PC

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Har innsett at jeg vil ha en ny spill-PC, men er ikke særlig dreven på deler og kabinett og alt det der. Tror det beste er å henvende meg til dere som kan dette, og jeg håper det lønner seg!

Spillingen vil hovedakelig handle om MMO og RTS, samt en del andre rollespill, av typen Dragon Age og Elder Scrolls. MMO er definitivt førsteprioritet her, da spesielt Guild Wars 2 og Elder Scrolls Online. Trenger med andre ord ikke en PC som kjører BF3 på full guffe. Skal koble PC-en opp direkte til TV, så jeg trenger ingen monitor. Trådløs mus og tastatur vil jeg derimot trenge.

Håper dere kan komme med noen solide forslag, til en pris som ikke er forskrekkende. Hører støtt PC-spillere sier at det ikke er dyrt for en gaming-PC, og nå har dere sjansen til å bevise det. ;)

Endret av sthusby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjett? Og hva maskin har du ifra før?

Når det gjelder budsjett er ikke det så nøye. Bygg en så kraftig maskin som mulig for så lite penger som mulig. Målet er å spille Guild Wars 2, Elder Scrolls Online og andre lignende spill på grafikk i toppsjiktet. Når det gjelder dagens PC er det egentlig irrelevant, for jeg vil ha en ny PC helt fra grunnen. Eneste preferansen jeg har er vel i grunn Intel prosessor.

Lenke til kommentar

Gratulerer, du har satt sammen en maskin til 2000kr over makspris...

Dessuten var det dyrt i forhold til hva du får. OG, er gaming hovedformålet (bang for bucks) er det tull å gå for x79.

Du er velkommen til å gi det et forsøk selv :)

Synes den så veldig, veldig bra ut! Men en ting jeg lurer på er om Komplett monterer PC-en, eller om man blir tilsendt pakken stykkvis og må montere selv?

Lenke til kommentar

Komplett monterer den hvis man har kjøpt "Komplett-PC" pakke.

Ikke vanskelig å få en veldig bra pc hvis man betaler for det.

Jeg har allerede sagt hva komponenter som gir bang for bucks for GAMING.

Skal du ha en High-end må du gå for x79, 3930k/3960x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...