Gå til innhold

[Løst] Rar lyd fra mic?


Anbefalte innlegg

Opplevde for en liten stund siden at av og til kommer det en rar lyd fra micen min i voicechat! Det irriterer kameratene mine når jeg snakker med dem på Skype og Stem Voicechat, og begynner å bli lei av å ikke finne noen fixes. Bruker et Steelseries Siberia v2 som jeg kjøpte på forrige mandag, og et ASUS Xonar DX lydkort som ble kjøpt i begynnelsen av juni. Har lagt ved et opptak, dette er lyden som alle blir irritert over, og jeg hører den selv hvis (i DayZ) jeg "ser" på en kamerat.

dsafe.wav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker fint med bærbaren min. Men: på mitt hovedkort (ASUS M5A78L-M\USB3) er det en rimelig stor (tror hvertfall) MOSFET kjøler eller BIOS kjøler eller noe rart, som da egentlig var litt i veien for lydkortet, lydkortet har så godt som ingenting klaring mellom lydkort og kjøler, så har lagt en liten pappbit i mellom, i håp om at ingenting skal kortslutte. bilde av hovedkort: http://www.asus.com/websites/Global/products/2TinR0vmf3nCJ2GF/JsMWJLd4EznMb5fY_500.jpg

Lenke til kommentar

En annen lyd jeg fant, denne spilt inn i menyen til ARMA II Operation Arrowhead. Denne lyden kommer så fort loading til menyen er ferdig, forsvinner i loading, og kommer tilbake in-game.. Dette er da med Microphone boost på, og når jeg skrur av Microphone boost hjelper det ingenting, det blir bare lavere -.-

Lenke til kommentar

Har du jordet kontakt på pc'en din?

Ofte kan det å ikke ha jordet pc'en gi en ganske kraftig skurrelyd fra mikrofoninngangen.

 

uheldigvis, nei. Det er nesten ingen jordet kontakter i leiligheten min, men får trekke en del padder og sånt for å se om det hjelper.

Endret av Lauen
Lenke til kommentar

Kommer lyden i andre spill? (dayz går vel på ArmA motoren, så det er ingen vits å teste med begge de to :) )

League of Legends er det også en rar lyd i, skal sjekke det etter jobb ;)

 

Ikkje mange spill jeg faktisk har bry til å spille, enda færre jeg like online.

Endret av Lauen
Lenke til kommentar

Har du lydkortet så langt unna skjermkortet som mulig? Kan du prøve med et eksternt lydkort eller det innebygde? Evt. et usb-headset...

 

har kun et mATX hovedkort, så lydkortet (ASUS Xonar DX) er plassert rett over skjermkortet (XFX Radeon HD6870), så må være noe forstyrrelser fra skjermkortet. men skal ha nytt hovedkort etterhvert, så skal plassere de mer spredt.

 

har ingen andre lydkort heller. kun dette og et integret som er helf forferdelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

aaanywho: har satt opp den gamle bærbaren ved siden av godstolen, så jeg bruker den til Skype, og lavt spillvolum på anlegg, slik at jeg hører spillet greit, og de andre hører meg fremfor skjermkortet mitt.. så får jeg håpe at når jeg oppgraderer til ASUS Sabertooth, kan jeg plassere de lenger vekk så det i det minste blir en lavere lyd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Bumper denne tråden, har samme problem men nekter å tro at det er lydkortet.

 

Here it goes:

Gamle maskinen min fikk denne lyden, jeg begynte med å prøve 3 forskjellge mikrofoner, HJALP IKKE.

Kjøpte Xonar STX lydkort da jeg tenkte det er sikkert noe galt med lydkortet på hovedkortet, HJALP IKKE.

 

Etter par mnd bestemte jeg for å oppgradere maskinen.

 

Byttet hele maskinen utenom strømforsyning og skjermkort, problemet var ENDA der...

Skjermkort prøvde jeg å bytte for morro skyld, men det var ikke noe med det.

 

Idag fikk jeg ny strømforsyning fordi det var det siste delen jeg ikke hadde prøvd å bytte ut, men gjett?

 

SAMME PROBLEM....

 

Har ikke flere ideer lenger, noen forslag folkens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...