Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli blodgiver

pgdx

Anbefalte innlegg

Blodoverføring er en uerstattelig del av moderne medisinsk behandling.

Hvis du kan tenke deg å bli blodgiver, kan du registrere deg på innmeldingsskjemaet eller ringe oss på tlf: 55 97 30 17

Har du spørsmål eller det er noe du er usikker på, er det bare å ta kontakt.

For å kunne bli blodgiver må du være mellom 18 og 65 år, og ha kroppsvekt over 50 kg.

Les mer her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eh? Er dette noe man bør bruke forumet til HW til?  :roll:
Ja, det synes jeg.

Jeg mener at hvis jeg kan poste off topic for å få flere folk til å gi blod, så bruker jeg gjerne de midler jeg har tilgjengelig. At du ikke synes det er en bra idé er greit nok, men da kunne du heller sendt meg en pm eller "varlset moderator".

Jeg håper fortsatt denne tråden gjør at en eller annen melder seg opp som blodgiver.

Jeg gav blod, en halv liter, for første gang i går og jeg føler meg som et bedre menneske allerede, og Osse-Mon: Jeg forventer ikke at du skal melde deg.

Lenke til kommentar

men den linken gjaldt vell bere bergen? kva tok du då? 40kr eller gaveartikkel? var det noen fristende gaveartikler?

*finne ut korleis det er for blodgivere på stord*

EDIT: fant påmeldingsskjema på nettet! har meldt meg på no! om du er innterisert er linken HER! du skifter bare til det sykehuset du ønsker å gå til!

Lenke til kommentar

Jeg tok en T-skjorte! :-)

Ganske tøft. Men i tillegg til det, så får du lese avisen, så masse kjeks du vil (Maria og Maryland), saft og de har tonnevis med brus, så jeg drakk, iløpet av ca. en time, 3 halvlitere med sprite, to glass saft og spiste et svært fat med kjeks. :-)

Man skal jo ikke lide! Hehe...

Reklame? Jo, det er vel det. Moderatorer får stenge tråden hvis de ønsker.

Lenke til kommentar

Bra initiativ Toolshed!

Har vært påmeldt i ett år allerede, og har faktisk vervet ett par venner :)

Når man hjelper trengende mennesker, får bedre samvitttighet, OG får gratis mat& penger/"gave", så skal det mye til for å ikke gjøre det :)

Respect for at du tar ett slikt initiativ her på forumet! :woot:

Lenke til kommentar
jeg har faktisk grønt blod ... rart egentlig .. jeg ville heller hatt Rødt da .. :/
Åh? Kult, da! Tror de sitter mer pris på det!
(PS: noen dyr på jorden har faktisk Blått eller Grønt blod .. det er fordi blodet inneholder Kobber istedefor jern..)
Er Jern rødt? Er det ikke de sålalte røde blodcellene.. Hmm.. Er det kanskje jern?
Har vært påmeldt i ett år allerede, og har faktisk vervet ett par venner :)
Kult! Det er bra...
Når man hjelper trengende mennesker, får bedre samvitttighet, OG får gratis mat& penger/"gave", så skal det mye til for å ikke gjøre det :)
HElt riktig. Jeg lå bare der og leste avisen og drakk brus, jeg. Og fikk penger for det også... Håper flere melder seg på!
Lenke til kommentar
40x5x5x4=4000kr i mnd! Forutsetter da at man gir blod 5ganger om dagen 5dager i uka. *vurdere*
tror nokk det er viss regler for hvor ofte man får donere. En gang i mnd/uka elns
Hehe... Nesten. Det er begrenset til 4 ganger i året. Altså 40 kroner per 3. måned. Det vil si 160 kroner i året. Men igjen, dette er ikke akkurat for pengenes skyld, da...

Får jo være grenser. En halvliter blod en gang i uken? Du hadde jo vært tom innen 3 måneder var gått. Og da måtte du ha blitt vakuumrensket for blod...

Lenke til kommentar

jern er ikkr rødt nei ..

men det er det som tydligvis bestemmer fargen på blodet (hvis du ikke tror meg spørr discovery og mange tusen Star Trek geeker (lang historie .. la CFD forklare))

uansett så er Blod som ineholder kobber grønnt/blått .. og blod som inneholder jern rødt ..

de sa de på discovery .. (og viste bilder av et dyr med blått blod ..)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...