Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser ved tilfedlig mellomrom

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat satt sammen en ny PC. Problemet er at den fryser ved tilfeldige mellomrom. Jeg har kun brukt den i dag, og det har allerede skjedd 3 ganger.

Når den fryser kan jeg fortsatt se windows, men ingenting er mulig å gjøre. For å løse problemet må jeg holde inne av knappen i 5 sekunder for så og skru den på igjen.

Jeg kjører windows7 64b.

HW:

Intel® Core i7-3770K Processor

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Silver Power SP-S650 650W PSU

Intel® SSD 330 Series 180GB 2.5", 25nm

Samsung Super Writemaster 22x DVD Writer

Noen forslag som kan hjelpe meg løse problemet?

Endret av sinnsvak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du kan prøve å sette sammen pcen på nytt, sjekke at alle kabler sitter hvor de skal, sjekke at cpu kjøler er fester ordentlig.

Jeg hadde en pc der cpu kjøler var festet dårlig, slik at cpu ble varm, så pcen frøs, og så skrudde seg av.

det er alt jeg har å komme med:)

Håper det hjelper:)

Lenke til kommentar

hei

jeg kan svare på dette

jeg må vite hvor mye tempratur har du på cpu og gpu og psu

gå inn på bios setup og fortell hvor mye for du tempratur slik disse

cpu tempratur?

Psu (power supply) system tempratur?

last ned gpu-z fortell hvor får mye får du nvidia idle og load?

jeg vil vite overklokker du på pc din ?

Lenke til kommentar

Overklokker ikke.

CPU: 30 grader

GPU idle: 27 grader

CPU load: 45 grader

GPU load: 46 grader

Jeg har nå oppdatert chipset, bios og boot disk driver. kommer med tilbakemelding når jeg vet om dette hjelper.

Endret av sinnsvak
Lenke til kommentar

hei

jeg beklarer var litt seint, andre trenger hjelp også. jeg ser temprature er ok. du har gjort bios osv. det er ikke hardware feil. jeg fikk også sånn i går. windows kom opp oppstart etter 1min fryster, jeg syns det var litt rart, men jeg kjørte ermsisoft malware Cloud-scann, les den er på engelsk: malware paths with a cloud based scan of all active processes. jeg fikk infisert processes etter jeg har skannet cloud-scan. men nå etter 2 dager gikk det greit.

gå på siden her: http://www.emsisoft.com/en/software/malaware/ ( gjør den først her)

Etter du har tatt cloud-scann: last den http://www.emsisoft.com/en/software/antimalware/ ( også andre)

Håper det hjelper

vis det ikke hjelper jeg skal finne ut og bruke lang tid.

Lenke til kommentar

prøv å ta ut en og en rambrikke og stresstest med noe krevende. hvis det slutter etter at en av brikkene er ute vet du hvor problemet ligger.

Dette. Laste ned memtest, brenne det på en CD/installere på en USB minnepenn, boote opp og kjøre igjennom et par runder. Får du feilmeldinger må du begynne å teste hver enkel brikke/slotter på hovedkortet.

Lenke til kommentar

gandi89, sorry men hold deg langt unna dette forumet! jeg klarer å google etter dritt selv. dette er en ny build som selvfølgelig ikke inneholder malware i en grad som gjør at pcn fryser i denne grad. hva driver du med? "andre trenger hjelp også", sorry, men håper for alle andres del at ingen har hørt på deg, du gjør mer skade enn nytte. Jeg har lest igjennom andre poster fra deg, og du burde blitt fratatt rettighetene til å snakke på dette foumet. jeg bruker nå mer energi på å irritere meg over deg, enn jeg gidder å bruke på selve felsøkingen av min egen pc.

takk til dere andre. jeg har testet med memtest 3 ganger og alt returnerer ok. jeg har nå installert os på en vanlig 7200 disk og prøver å utelukke feil fra SSD-disken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis problemet vedvarer kan du kjøre primpe95 fra ubuntu live og se om den overlever over natten. (for å utelukke feil på CPU)

Hvis det kommer igjen ville jeg prøvd nytt PSU, kan være det "tikker" eller avgir ustabile spenninger som får en klokke til å låse seg.

Last resort, bytt hovedkort på mistanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...