Xneon Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Hei... Har nå overklokket min i7 2600k til 4.0ghz. og har kjørt prime 95 i 5 timer og fikk en feilmelding som jeg lurer på hva er for noe. legger ut results.txt her for at dere kan se på den;) Cpuen lå på rundt 60*c under testen. noen som kan hjelpe meg her? results.txt Endret 6. september 2012 av Xneon Lenke til kommentar
assap2 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Får du feilmelding så senk overklokken eller høyne på volten det..er jo ikke noe galt med temperaturen ihvertfall. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Har du gjort noen endringer på volt? En 2600k bør enkelt komme seg opp til 4GHz. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 fulgte en guide og har satt volt til auto men hva skal jeg sette der? Lenke til kommentar
assap2 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Auto ville jeg ikke ha satt den på,nå vet jeg ikke hva du har av komponenter og kjøling men ville begynt å med å sette volten på 1.30 hvis du ikke vil prøve deg på høyere overklokk en 4.0ghz. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 kan jo selvfølgelig prøve meg på høyere men trenger da noen tips;) HW: asus p8z68-v 2600k xms3 1600mhz ram zalman cnps 8900 quiet Lenke til kommentar
assap2 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Har selv en i7 2600K overklokket til 4.6ghz som den har kjørt på i snart et år. Er ikke kjent med cpu kjøleren du bruker så ville begynt på 4.0ghz . Sett Ai overclock tuner til manual,så setter du turbo ratio til by all cores. Sett by all core til 40. Sett så Load- line calibration til Extreme. Det siste du trenger å gjøre er å sette cpu voltage til manual og sist,CPU manual voltage til 1.30 Save changes and reset. Mange andre settinger men da kreves det litt erfaring og jeg er ikke den flinkeste til å forklare hvordan det gjøres Legger ved en video som viser the basic... http://www.youtube.com/watch?v=f5wf8sRebyo Endret 6. september 2012 av assap2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå