articmystery Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hei, Jeg har kjøpt meg en plasma skjerm som jeg bl.a. skal bruke mot PC. Kan noen hjelpe meg med erfaringer og råd vedrørende valg av skjermkort for bruk mot plasmaskjerm ? Skjermen er en Sony 42TS2 (1024x1024). Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 hvilke innganger har den plasma skjermen da? Tipper den har video s inngang og da trenger du hvlket som helst skjermkort med tv ut. Lenke til kommentar
articmystery Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Skjermen har følgende spesifikasjoner på input: S- Video Input: (2R) Composite Video Input: (2R) Input Signals: 480i, 480p, 1080i, 720p, Computer RGB DVI-HDTV Interface HD Component (Y,Pb,Pr) Video Input: (1R) Er det noen spesielle skjermkort som er bra på 16:9 ? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men hvor mye måtte du betale for herligheten? *sikle* Njaal Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har du penger kan du jo kjøpe deg et radeon 9800 pro. Eller se skjermkort guiden som er prioritert. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...4220&highlight= 16:9 formatet støttes nok av de fleste skjermkort som har tv ut Så det er ingen problem. Lykke til. [/url] Lenke til kommentar
mr x Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Skjermen har følgende spesifikasjoner på input: S- Video Input: (2R) Composite Video Input: (2R) Input Signals: 480i, 480p, 1080i, 720p, Computer RGB DVI-HDTV Interface HD Component (Y,Pb,Pr) Video Input: (1R) Er det noen spesielle skjermkort som er bra på 16:9 ? Takk for hjelpen! tror ikke du trenger noe spisielt grafikkort til 16:9 kjøp det du har lyst på,men skal du ha tv inn/ut eller noe annet bør du se etter det når du kjøper kortet... ati har jo fin bildekvalitet på sine grafikkort og mye ytelse får pengene men det spørs jo hvor mye du kan legge i et kort..! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det er jo DVI inngangen du skal bruke mot en PC. Så de fleste skjermkort med DVI utgang burde virke. Lenke til kommentar
Gråskjegg Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Vær obs på at plasma-tv ikke liker statiske bilder; det er utrolig lett å få burn-in. Jeg har hatt 43 tommern til Pioneer siden påsketider i fjor, og er kjempefornøyd. For å minske burnin, kjør ned kontrasten så mye som praktisk mulig, og bruk den i så korte perioder som mulig om gangen. Les manualen grundig. Det er kanskje litt irriterende å kjøpe en 'monitor' til mange høvdinger, bruke den til spill et par dager, og så måtte ha 'Ammo:' nederst i venstre hjørne når du ser på Titanic på DVD? :-? - grå - Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det er kanskje litt irriterende å kjøpe en 'monitor' til mange høvdinger, bruke den til spill et par dager, og så måtte ha 'Ammo:' nederst i venstre hjørne når du ser på Titanic på DVD? :-? - grå - Ja, hehe Njaal Lenke til kommentar
articmystery Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 "]Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men hvor mye måtte du betale for herligheten? *sikle* Njaal Fikk skjermen for 43' på priceclub.no Lenke til kommentar
articmystery Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Det er jo DVI inngangen du skal bruke mot en PC. Så de fleste skjermkort med DVI utgang burde virke. Diskuterte dette med å bruke DVI ingangen med Sony, men de advarte mot å bruke den mot en PC fordi det fantes mange forskjellige "substandarder" av DVI og noen var visstnok ikke så bra å bruke mot skjermen.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Du har snakket med Sony, og så spør du her? Hadde ikke Sony noe å anbefale? Har du mer tiltro til svar du får her enn fra Sony? :wink: Ikke misforstå, er bare nysgjerrig. Har selv en Samsung med VGA inngang, så den er i alle fall enkel å koble til en PC. Lurer jo på hva de mener med "Input Signals: Computer RGB", det burde jo normalt sett være VGA inngang. En mulighet er kanskje å bruke et kort med komponent utgang, som Sigma Xcard. Lenke til kommentar
articmystery Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Du har snakket med Sony, og så spør du her? Hadde ikke Sony noe å anbefale? Har du mer tiltro til svar du får her enn fra Sony? :wink: Ikke misforstå, er bare nysgjerrig. Har selv en Samsung med VGA inngang, så den er i alle fall enkel å koble til en PC. Lurer jo på hva de mener med "Input Signals: Computer RGB", det burde jo normalt sett være VGA inngang. En mulighet er kanskje å bruke et kort med komponent utgang, som Sigma Xcard. Sony hadde ikke veldig god greie på å bruke denne skjermen mot en PC, så jeg regnet med at det var noen skarpe hoder her som kanskje hadde erfaringer om dette Skjermen har ikke VGA inngang som de fleste andre Plasma skjermer, men aksepterer PC signaler via S-VHS eller Component. Teknisk sett fungerer det helt greit, men kjenner ikke mye til hva som eksisterer av bra skjermkort for tiden og regnet med at noen var bedre til dette formålet enn andre kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå