тurbonєℓℓo Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Som nevnt er Venstre arbeiderhatere, Det er feil. Og jeg har tilbakevist det tidligere i debatten. og når det passer seg for dem selv mot eiendomsrett/forhandlingsrett når det går mot fagorganiserte grunnet deres ronkende tro på seg selv og liberalismen. Eh? Dette er forsåvidt noe som har kommet etter Dørum forsvant ut, og skjøt spesielt fart etter Sauebonden ble sendt tilbake til Vestlandet. Øh... Så hvis man ser dette opp mot bolig, så vil det bety, med Venstre sin tanke, at yngre skal få så dårlige arbeidskår som overhode mulig, siden det tross alt er å ha en jobb enn ikke. Tull... Noe som forsåvidt er en riktig tanke i teorien. Men så er det praksis da. Noe arbeiderhatere ikke har så meget av. Virker det som. Du er en løgnhals. Jo, du får den uten LO. Du trenger nemlig ikke være medlem av LO for å få til en tariffavtale. Det finnes massevis av fagforeninger utenfor LO, og strengt tatt trenger du ikke det en gang - alt du trenger er å få nok ansatte til å gå til krav om tariffavtaler. Okei, greit Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Turbonello: Du har misforstått hele tariffavtalekonseptet. En måte å i fellesskap presse bedriften til å bedre vilkårene er å melde seg inn i en arbeidstakerorganisasjon. Da vil man kunne jobbe for å få bedre rettigheter. Det vil man dog kunne gjøre også uten å være medlem i LO - ingen hindrer deg i å samle de ansatte på jobben din og forsøke å forhandle om bedre rettigheter. Men enkelte arbeidstakerorganisasjoner står i en særstilling i lovverket og har streikeverktøy og lignende som ikke den enkelte arbeidstaker eller arbeidstakergruppe i en bedrift har. Det finnes dog mange andre organisasjoner enn LO, og langt fra alle er like AP-vennlige. Men dersom en bedrift først har inngått en tariffavtale, så gjelder den alle i den aktuelle bedriften, også uorganiserte. Det er her du går så til de grader på snørra, og rett og slett driter deg loddrett ut. Man trenger ikke være organisert for at tariffen gjelder deg, det holder at arbeidstaker har bundet seg til tariffen - så har også du krav på det den sier. Du har altså de samme rettighetene overfor arbeidsgiver som uorganisert og som organisert. De organiserte har derimot krav på rettshjelp fra LO, LO gjør individuelle forhandlinger på vegne av noen av sine medlemmer (det er nemlig lov å få bedre rettigheter enn tariffavtalen sier - bare ikke dårligere) og man får en hel del andre fordeler av å være med i LO. Men det er da bare helt naturlig? Dette er et forhold mellom LO og medlemmene. Det er ikke "rettigheter i arbeidslivet" som sådan, men medlemsrettigheter som LO gir til sine medlemmer. Ingenting hindrer deg som privatperson i å kjøpe rettshjelpforsikring, eller for den saks skyld starte din egen organisasjon som tilbyr tjenester mot betaling. Det blir som å klage på at de som har betalt for kaskoforsikring får dekket skadene på bilen sin i en ulykke, mens du som bare har tegnet ansvarsforsikring må betale for reparasjonene selv. Det gir overhodet ingen mening å klage på dette, og jeg skjønner overhodet ikke hva det er du roter med. Edit: Jeg splittet ut denne diskusjonen fra tråden om LO sitt forslag til boligpolitikk, hvor den var off-topic. Dersom man mener tittelen er misvisende, eller det er innlegg som har blitt splittet uten at de skulle vært det, eller innlegg som fortsatt henger igjen som burde vært splittet ut, send PM Endret 6. september 2012 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Det jeg sier er bare det at LO er overflødig. Det er unødvendig. Det er udemokratisk. Typisk argumentasjon av denne Venstre mannen. Turbonello: Du har misforstått hele tariffavtalekonseptet. Ja helt korrekt. Han vet heller ikke at LO er en demokratisk organisasjon: Lytt selv: http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56080813/08-08-2013 så får vi se hvem som er etterrettelig. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Typisk argumentasjon av denne Venstre mannen. Fy faen så store fritidsproblemer du har... (Se på når dette ble skrevet, og sammenhengen) Edit: Er det noen kamerater i AP som har fått deg til å komme på denne ideen om at du skal bruke LO mot meg i valgkampen eller? Eller har du kommet på det helt selv? Ja helt korrekt. Han vet heller ikke at LO er en demokratisk organisasjon: Lytt selv: http://tv.nrk.no/ser...0813/08-08-2013 så får vi se hvem som er etterrettelig. Fy fader så latterlig... Har du leita lenge nå eller bleivik?Syntes du hu LO dama på det klippet er deilig? Får du reisning når hun snakker varmt om AP og LO? Endret 12. august 2013 av turbonello Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Du hisser deg opp som en lemen i denne tråden. Like før du sprekker? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Du hisser deg opp som en lemen i denne tråden. Like før du sprekker? Er ikke du litt for gammel til slikt? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Er ikke du litt for gammel til slikt? Nei, det mener ikke jeg personlig. Les gjennom tråden og se hans utbrudd mot andre. At man hisser seg opp som en lemen til man sprekker er da et vanlig uttrykk i det norske språket. Er ikke bildet fint da? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Nei, det mener ikke jeg personlig. Les gjennom tråden og se hans utbrudd mot andre. At man hisser seg opp som en lemen til man sprekker er da et vanlig uttrykk i det norske språket. Er ikke bildet fint da? Bildet er flott det. Tenkte i utgangspunktet at godt voksne folk som har hatt litt "modningstid" på seg burde holde seg for gode til å terge opp folk, men jeg ser for så vidt underholdningsverdien i det. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Fantastisk tråd, utrulig kor seriøse man kan bli her på forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Tenkte i utgangspunktet at godt voksne folk som har hatt litt "modningstid" på seg burde holde seg for gode til å terge opp folk, men jeg ser for så vidt underholdningsverdien i det. Terge ham opp? Det er da et svært snilt i forhold til de manipulerte han har servert her inne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Fantastisk tråd, utrulig kor seriøse man kan bli her på forumet. Ja trådstarter har hverken greie på LO eller tariffavtaler, men vi får ta det som voksenopplæring. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Terge ham opp? Du er tross alt en voksen mann, jeg er sikker på at du ser det selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Du er tross alt en voksen mann, jeg er sikker på at du ser det selv Ja, men denne tråden ble satt som løst etter at jeg postet dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1457415&view=findpost&p=20830424 Jeg har ikke problemer med at du holder liv i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå