Reggy Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Noen som har peiling åssen fikse slik feilmelding..? Jeg monterte i dag ny PSU da den andre smalt her om dagen.. PC startet m ny PSU og virket helt normal.. Men brukte den ikke lenge da jeg ikke hadde gjort helt ferdig med ledninger etc inne i kabinetet.. Da alt var ferdig starter den, men nå med nevnte bluescreen feilmld. Hva har skjedd galt fra at den startet i sted? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Har vært borti dette en gang. Da hadde PSUen smelt så kraftig at HDDen begynte å tulle. Vi kom igjennom POST, Windows loaded, fikk logget på og så kom blåskjermen. Hvor langt kommer du? Får du til å boote? Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Nei. første gang som nevnt startet den helt opp og alt virket bra. Avsluttet den helt normalt. Men nå gang stopper det opp i det liksom bootinga tar til å kjøre for fullt (om du skjønner) Kommer altså ikke inn på dataen, men kan jo komme inn i disse bios menyene og den der greia. Kommer heller ikke så langt at jeg skal velge profil mellom meg kona... Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Kan du boote fra f.eks en minnepenn/CD? Ville kjørt en RAM test + HDD test bare for å sjekke at disse ikke fikk seg et støt i det PSUen smalt. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Kan du boote fra f.eks en minnepenn/CD? Ville kjørt en RAM test + HDD test bare for å sjekke at disse ikke fikk seg et støt i det PSUen smalt. Det er noe jeg aldri har gjort og ikke min sterkeste side. Så jeg tror jeg må melde pass der. Har heller ikke vært flink på backup - så jeg sliter litt med å tenke på bilder, eposter og dokumenter som ligger på harddisken som jeg gjerne skulle hatt. Netshop sa at ny PSU som jeg fikk av dem på garanti (5år) kunne jeg få satt inn av dem om jeg ønsket. Men siden de mente at jeg kunne klare selv ble vi enig om at jeg gjorde det. Vi satset på at skaden kun var PSU. Nå kan det kanskje tyde på at skaden er hvertfall i harddisken - ram aner jeg ikke. Så da tror jeg at jeg må sende PC til Netshop og få den fikset. Forstod det slik at dette dekket dem. Men spenningen er jo i forhold til om innhold på harddisken kan reddes. (Jeg antar at det er veien å gå - og at man må stole på slike firma i forhold til å hente ut bilder, dokumenter, at mest sannysnlig kan de komme inn på facebook kontoen min, laste ned mine eposter osv... at det er trygt???? Lenke til kommentar
gandi89 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 å stole på firma??? hold unna dem, de sier ingenting til deg, bare husk de sjekker alt hva du har inn på pc din foreksempel helsesjekk. ta backup på ekstern harddisk vis du har, ikke la firma sjekke privat sak din. Jeg leverte bærbar pc min på firma i 2010 og leverte for å fikse pc-skjerm, etter jeg fikk tilbake og pc-skjerm var fikset og windows 7 cd-key, det står under bærbar lappen som sitter fast, den ble rivd ut, jeg gikk tilbake firma og de sier du har sett feil eller du husker feil. firma er flinke å lyve. vet du hvorfor gjorde de det? på grunn av jeg skal kjøpe windows 7 på nytt. det er egentlig stjeling. pass på privat sak din når du skal levere firma for å fikse pc din. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Kjedelig. Jeg er dessverre avhengig av hjelp. Så jeg må snakk m netshop og vurdere om jeg kan stole på dem. De er såpass store at jeg tenker de er seriøse. (null) Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Er helt opp til deg hva du vil gjøre. Jeg kan forsøke å skrive en enkel framgangsmåte til hvordan du kan få sjekket begge om ønskelig. Desverre er det Gandi89 skriver en realitet. Ofte har jeg blitt spurt etter å hente ut filer (spesielt gamle bilder) etter å ha levert maskinen inn på Komplett/Netshop/MPX/Atea/Tidligere Umoe IKT. Hvis du har garantien i orden så bruk den for all den er verdt. Få det SKRIFTLIG at de SKAL ta kontakt etter feilsøk om hva som er evt feil og hvilken løsninger de ser for seg. I tillegg ville jeg hatt det skriftlig at om kan hente ut bilder/dokumenter så skal de gjøre dette! Om du kan dokumentere hvor de ca ligger så hadde det vært fantastisk hjelp for de. Lenke til kommentar
laptor Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Litt Gammel liste men greit å se igjennom, den har hjulpet meg fler ganger med bluescreen problemer, i mitt tilfelle ved overklokking) Markerte feil meldinga din med understrek I7 x58 0x101 = increase vcore 0x124 = increase/decrease vcore or QPI/VTT...have to test to see which one it is 0x0A = unstable RAM/IMC, increase QPI first, if that doesn't work increase vcore 0x1A = Memory management error. It usually means a bad stick of Ram. Test with Memtest or whatever you prefer. Try raising your Ram voltage. Can also mean more juice for the south bridge ICH volts 0x1E = increase vcore, or lower RAM frequency/ increase RAM voltage 0x3B = increase vcore, or lower RAM frequency/ increase RAM voltage 0x3D = increase vcore 0xD1 = QPI/VTT, increase/decrease as necessary 0x9C = QPI/VTT most likely, but increasing vcore has helped in some instances 0x50 = RAM timings/Frequency or uncore multi unstable, increase RAM voltage or adjust QPI/VTT, or lower uncore if you're higher than 2x 0x116 = Low IOH (NB) voltage, GPU issue (most common when running multi-GPU/overclocking GPU) 0x00000109 = Not enough or too Much memory voltage 0x7E = Corrupted OS file, possibly from overclocking. Run sfc /scannow and chkdsk /r 0x24 = Disk corruption (Did you OC the PCI-E bus?) 0x19: memory voltage LGA 1155 Sandy Bridge BSOD Codes for SandyBridge 0x124 = add/remove vcore or QPI/VTT voltage (usually Vcore, once it was QPI/VTT) 0x101 = add more vcore 0x50 = RAM timings/Frequency add DDR3 voltage or add QPI/VTT 0x1E = add more vcore 0x3B = add more vcore 0xD1 = add QPI/VTT voltage 0x9C = QPI/VTT most likely, but increasing vcore has helped in some instances 0X109 = add DDR3 voltage 0x0A = add QPI/VTT voltage 0x1A = Memory management error. It usually means a bad stick of Ram. Test with Memtest or whatever you prefer. Try raising your Ram voltage. Can also mean more juice for the south bridge ICH volts 0x19: memory voltage = LGA 775 0x101 = increase vcore 0x124 = increase/decrease vcore or VTT 0x0A = unstable RAM/NB, increase NB/VTT first, if that doesn't work increase vcore 0x1E = increase vcore, or lower RAM frequency/ increase RAM voltage 0x3B = increase vcore, or lower RAM frequency/ increase RAM voltage 0xD1 = VTT, increase/decrease as necessary 0x9C = VTT most likely, but increasing vcore has helped in some instances 0x00000109 = Not enough or too Much memory voltage 0x1A = Memory management error. It usually means a bad stick of Ram. Test with Memtest or whatever you prefer. Try raising your Ram voltage. Can also mean more juice for the south bridge ICH volts 0x19: memory voltage AMD (This is new, if you have any codes or experiences with AMD and BSODs post the codes here and I will update the OP)] 0x124= Add more vcore 0x19: memory voltage Endret 7. september 2012 av laptor 1 Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Hatt kontakt med Netshop. De har gitt meg en oppskrift. De tror at bios har resatt seg og at HK stiller feil volt til ram brikkene. De mener jeg skal justere denne og at det kan ordne saken. Så får man håpe at det funker. Endret 9. september 2012 av Reggy Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Netshop sitt første forslag var som nevnt volt til rambrikkene. De hadde aldri?? opplevd hardware skade som følge av PSU kræsj. Men foreslo om ikke første løsning gav resultat så måtte jeg forsøke med å plukke ram for ram brikke. (men de henger vel sammen i et slags par???). Jeg plukket ut ett par rambrikke par - og da startet maskinen opp. Jeg skal ikke si det var enkelt, men kan det rett og slett være feilen? Men da er ram styrken i PC redusert, så det må jo Netshop kompensere om dere mener jeg må ha funnet feilen. Kan det evt være andre feil tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå