Brotato Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Bestilte PC på komplett for 3-4 år siden, som har fungert helt fint til nå Når jeg forsøkte å starte den opp nå, fikk jeg opp "no signal", før skjermen ble svart. Har forsøkt vga og dvi kabel. Både fra skjermkort og hovedkort (utgangene fra hovedkort tror jeg aldri har fungert) Har tatt skjermkortet ut/inn og blåst støv. Virker også som den ikke får bootet ordentlig. Kommer en lyd fra HK/CPU (viftelyd?) hvert 10 sek. nesten som om den restarter hvert 10 sek. Skjermen fungerer fint når jeg kobler til en annen PC Brukte PCen sist i går kveld Takk Endret 6. september 2012 av Piitb Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Hvis du har en annen skjerm liggende kan du prøve å se om det fungerer med den. 1 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 prøv også å ta ut en og en rambrikke, hvis en rambrikke er gåen vil du ikke få bootet eller få bilde. den vil aldri klare å laste bios uten fungerende ram. 1 Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Fint at du har testet skjermen. Tror ikke det er problemet, noe som betyr at skjermkortet er hva jeg ville sjekket neste. Ofte vil BIOS deaktivere det interne skjermkortet om du setter inn et eksternt. Ta ut det eksterne og se om du får bilde på skjermen. RAM er godt mulig, men om han har flere brikker og ikke får bilde betyr det at alle har dødd. Ofte kan du starte maskinen med en som funker + en som har dødd med random bluescreens. 1 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 er litt 50-50 med ram. kan også hende den bruker ram fra slot 1 for å starte bios og da vil den aldri starte om rammen er dårlig. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Takk for hjelpen Forsøkte med en RAM-brikke, og det ser ut til å fungere. Skal teste litt mer Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) så bra! prøv med en og en til du får feilen så vet du hvor den ligger desverre er det ikkeno garanti eller reklamasjon på ram over 2 år så må nok kjøpe deg nye. Endret 6. september 2012 av cannibalguppy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå