ClearBlueNight Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hvilken bærbar PC (ikke mac!) skal vi kjøpe? Budsjett: 20 000. Bruksområde: (Windows XP) Heavy duty bilderedigering i Photoshop Heavy duty lydopptak- og redigering Mange oppgaver samtidig! Krav: Skjermen må ha plass til flere vinduer samtidig og være lyssterk (slik at man ikke får seg overraskelser når ting er på trykk) Min 40 GB intern HD Mest mulig RAM uten å overskride 20 lapper Firewire CD-RW (gjerne DVD-brenner) Ikke så farlig: Vekt Batterilevetid Vil helst skygge unna firma/merke som ikke tar telefonen etter kjøpstidspunkt/går konk før jul. Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
zaico Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 helt klart dell inspiron 8600, da får du en lynrask maskin, med meget bra skjerm, bra lydkort, og den beste skjermkort løsninga på markedet.. Om størrelse og vekt ikke teller, kommer jeg ikke på et bedre valg.. Og best av alt, dell går vell aldri konkurs Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg hadde gått for en Fujitsu Siemens Amilo D8830 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Acer sin 800 serie er kanskje interessant med ati 9000 skjermkort osv? kommer på kanskje litt over 20 00, men kommer ann på hvilken modell du velger. Skal maskinen stå i ro på en pult 90% av tiden eller skal du ha den med deg frem og tilbake og kanskje funke uten laaang skjøteledning ville jeg valgt noe annet en "desktopperstattere". Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg hadde gått for en Fujitsu Siemens Amilo A7600. Ta med 512MB eller 1024MB ekstra minne så burde dette holde i massevis. Bærbare med P4 desktop prosessorer bør du holde deg langt unna, de går fort varme når de belastes over tid og da går alt i sirup. FS Amilio A er dessuten mye mer stillegående enn tilsvarende Amilio D og øvrige P4 modeller fra FS. Med Amilio A får du en kraftig bærbar uten å betale skjorta av deg, så kan du heller bruke resten av pengene på ekstrautstyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå