matjam Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg kjøpte ny harddisk her om dagen. Koblet den i rett, resettet CMOS`en og tenkte det var alt som trengtes. Tydeligvis ikke. Starter opp med minnepenn med w7 installasjon på, og det står "BOOTMGR is missing, press ctrl+alt+del to restart" etter bios loadingen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil helst ha en komplett walkthrough på Harddisk utbytte om mulig, om noen kan forklare steg for steg så hadde det vært greitt. Takk på forhånd. Stasjoner pc btw Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Sikker på at maskinen er stilt inn til å boote fra minnepinnen din? Sjekk boot-rekkefølgen i BIOS. Lenke til kommentar
matjam Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Uansett hvor jeg booter fra får jeg samme error. USB eller HDD. Går det an å bruke den game HDDen min i raid med den nye, og installere på den måten? Altså på den nye. Lenke til kommentar
matjam Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Noen andre idéer? Trenger sårt hjelp. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Har du den gamle koblet til? Hvordan har du lagt W7 ISOen på minnepennen? Endret 6. september 2012 av Lednar Lenke til kommentar
matjam Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Den gamle HDDen er ikke koblet til nei. ISO´en er extracted og filene fra mappa er lagt direkte inn på minnepenn. Minnepennen har ellers ingen andre filer. Ingen mapper eller slikt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Da lager du minnepinnen på helt feil måte. Les denne tråden. http://www.diskusjon...owtopic=1431630 Du må legge Windows på minnepinnen ved hjelp av et program som heter Windows 7 USB/DVD Download Tool. Trainman sitt innlegg gir instruksjoner. Endret 6. september 2012 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Flott. Ah, der har du nok forklaringen. Den har ingen måte å egentlig boote på. 1. Last ned Yumi (finnes veldig mange forskjellige som gjør samme jobben, velger denne da jeg er mest tryggest på Yumi) og legg den på skrivebordet. 2. Kjør programmet, velg "I agree" -> Velg bokstaven som USBen ligger på -> velg "Windows Vista/7/8 Installer" og browse etter Windows 7 ISOen. Trykk "Create". 3. Neste, neste, neste til alt er ok. 4. Forsøk nå å boote fra minnepennen. 1 Lenke til kommentar
matjam Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Ok, takk for forslagene. Fant ut at jeg overså noen små ting, skal prøve igjen. Skal oppdatere om fremskritt eller ikke. Endret 6. september 2012 av matjam Lenke til kommentar
matjam Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Jepp! Da holder W7 på og installerer. Takker så mye for hjelpen folkens. Er veldig noob innenfor dette området. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Du husket vel denne viktige delen? Etter det så vil du se at det på minnepennen er ei mappe som heter "sources". I den mappen igjen ligger det masse filer, og en av de heter "ei.cfg". Slett den! Ellers installerer du Pro-utgaven. Og det er helt greit, hvis du har lisens for Pro. Om du har et klistermerke det står Home Premium på, vil du ikke kunne bruke den koden for å aktivere Pro. Lenke til kommentar
matjam Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Det gjorde jeg ikke nei. Visste jeg hadde glemt noe. Må jeg ha noe programvare for å slette ei.cfg? Finner nemlig ikke den i Sources. Og jeg fikk error når jeg installerte W7: "Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation. Error code: 0x80070570" Er det pga. ei.cfg ikke er slettet? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Jeg vet ikke hvor du lastet ned Windows fra. Jeg er ikke ekspert, men kan bare svare på hva som funket for meg: Last ned norsk Win 7 pro fra http://www.heidoc.ne...download-links. Last ned og installer http://download.cnet...-10972600.html. Fin frem en minne penn på 4 Gb el mer. Bruk Windows usb/dvd tool og lag minnepennen oppstartbar med win 7 Etter det så vil du se at det på minnepennen er ei mappe som heter "sources". I den mappen igjen ligger det masse filer, og en av de heter "ei.cfg". Slett den! "ei.cfg" er en konfig-fil som bestemmer hvilken versjon av Win 7 som skal installeres. Ved å slette den så vil du under installasjonen kunne velge selv hvilken versjon du vil installere. Start opp maskinen med minnepennen og velg "Home Premium". Tast inn aktiveringsnøkkelen som står på klistremerket under på maskinen, der hvor du fant versjonstypen. Du trenger ikke noe program for å slette den fila. Etter at et program som heter Windows 7 USB/DVD Download Tool for å legge Windows-iso på minnepinnen, løser du ut minnepinnen. Så setter du den inn igjen, og kan bla gjennom alle filene. Fila skal ligge der. Jeg gjorde det selv på min maskin. Linkene i sitatet virker ikke pga. en bug i forumet. Det opprinnelige innlegget til Trainman inneholder fungerende linker. Det er mange å velge mellom. Vi bruker eliminasjonsmetoden. Jeg antar at du ønsker norsk? Har du 32 eller 64 bits prosessor? Endret 6. september 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
matjam Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Åååh. 64bits CPU, ja. Norsk, Engelsk, bryr meg egentlig svært lite om det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Windows 7 Professional x64 SP1 U (media refresh) Lenke til kommentar
matjam Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Ok... Bootup med den filen du linket, uten ei.cfg "Loading Operating System ... Boot from CD/DVD : SYSLINUX 4.06 EDD 4.06-pre1 Copyright © 1994-2011 H. Peter Anvin et al" Etter en GOOOOD stund kommer "EDD: Erorr 8000 reading sector 536872960" Hva er gale nå? Hva har jeg gjort feil? evt. hva kan jeg gjøre? Drittlei av å ha problemer nå. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Din PC forsøker ikke å boote fra USB minnepinne, slik den burde. Du må få maskinen til å boote fra USB minnepinne. Hva slags maskin har du? Forskjellige merker har ulik fremgangsmåte. På ASUS skal du trykke Escape rett etter at du slår på maskinen. Andre merker krever andre taster. Har du gjort det riktig, får du en dialogboks der du kan velge boote device. Der velger du minnepinnen fra lista over harddisker og slikt. Du kan også gå inn i BIOS og sette minnepinnen som boot device. Endret 7. september 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
matjam Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Jeg har prøvd å boote fra hver eneste booting option der er. Men der er 4 forskjellige USB tydeligvis. Har lastet ned W7 på nytt og skal prøve å gjøre det igjen. Kanskje det er korrupte filer eller lignende. Lenke til kommentar
matjam Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Jeg prøvde å boote fra en helt tilfeldig cd plate jeg fant, og fikk samme erroren som med alle andre boote måtene jeg prøvde. Kanskje jeg egentlig bare ikke finner den rette boote metoden eller valget? Men der igjen, så har jeg prøvd alle som er. :s Jeg prøvde USBen på en annen pc og fikk samme error. Nå blir jeg skikkelig minfucket og satt ut over dette. Endret 7. september 2012 av matjam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå