åneida Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Hei! Nettet vårt har fungert nydelig det siste halvåret, da har vi hatt flere laptoper på wifi og en stasjonær på kabel. Nå er det to stasjonære koblet med tp-kabler, og vi har noen ganske irriterende problemer. Når begge pc'ene er på, kommer vi ikke inn på internett! Iblandt funker det for én av oss, men veldig ofte ikke. Nedlasting fungerer som en drøm, men internett-sider i chrome, ie, firefox etc. fungerer ikke. Vi kan pinge hverandre uten problemer. Prøvde å pinge www.vg.no, og prøvde å pinge vg's ip adresse, og det fungerer det. Kommer bare ikke inn på nettsiden via noe som helst program. Kjørte feilsøking for nettverk, og fikk meldingen oppdaget : "Datamaskinen ser ut til å være riktig konfigurert, men enheten eller ressursen (www.microsoft.com) svarer ikke." Så da går jeg ut ifra at det ikke er en ip konflikt, eller en dns konflikt. Hva kan det være? Jeg har ikke utrolig mye peil, så kunne trengt hjelp med denne. Note! : vi er koblet til samme switch, som igjen er koblet til en router i underetg. Kommer inn på routeren, som er en Linksys E2500 (Cisco), men har ikke peiling på hva jeg kan gjøre\endre der. Mvh To frustrerte gutter! Endret 6. september 2012 av åneida Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Hei. Høres ut som om du har et problem med IP-addressene. Sikker på at maskinene faktisk får utdelt egen IP på ordentlig vis? Eller så er det meget sannsynlig at du kun bruker svitsjen som knutepunkt mellom PC'ene og internett. Da vil det ofte gå slik du nevner fordi internettleverandøren kun tilbyr én IP-adresse pr husstand. Dvs bytt ut svitsjen med en ruter dersom dette viser seg være tilfellet. Lenke til kommentar
åneida Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Ja, relativt sikker på at de får utdelt IP på ordentlig vis. Det går altså ann å bruke to routere? Fordi oppsettet er allerede internett->router->switch->PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå