agito Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Har nylig installert Windows 7 Professional på en PC i huset som skal fungere som en hjemmeserver/kontormaskin. Serveren er tilkoblet nettverket via wi-fi og kommer seg ut på nett uten problemer. Serveren klarer tidvis å finne den andre maskinen i huset, og noen ganger ikke. Server #1 kan pinge PC#2 men ikke finne den i utforskeren. PC#2 kan verken pinge eller finne Server#1. Mitt problem er at jeg ikke klarer å få koblet meg til eller få kontakt med serveren fra de andre maskinene. Verken Remote Desktop eller ping. Serveren har et unikt navn, er i samme workgroup, men jeg klarer altså ikke å få kontakt med serveren fra de andre maskinene på noen som helst måte. Router: Cisco E2000 Statiske addresser innad i nettverket Server: Widnows 7 Professional Andre maskiner: Windows 7 Home Premium Workgroup: WORKGROUP Edit2: Endra navn og brukernavn på Serveren. Fungerer nå som normalt. Endret 6. september 2012 av agito 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå