Gå til innhold

Oversikt over app-utvklere?

AneH

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg lurer på om det finnes ett sted på nettet hvor man kan se en oversikt over forskjellige app-utviklere og kontakte dem? Jeg har nemlig en ide om en app som jeg tror kan bli det nye store, men må snakke med noen om muligheten for å få det til, kostnadder for å få den lagd osv.

Ser også at google og apple tar 30% av inntektene på alle apper, men hvor mye skal utvikleren ha? For jobben, eller vil de ha sin del av kaken de også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså... Kommer jo an på hvordan du vil gjøre ting. Idéer er billige. Det finnes millioner av mennesker der ute som har den "neste store". Om alt du skal bidra med er idéen, så må du ikke regne med at du får noe særlig igjen for det.

Har du derimot såpass tro på idéen din at du er villig til å betale timelønn for utvikling, eller forhåndsbetale en fastspris for prosjektet, ja da er jo matten ganske enkel.

Uansett. Om alt du har å bidra med er idéen så er det 3 muligheter:

- Du tjener ikke en døyt (kanskje et par prosent)

- Utvikler stjeler ganske enkelt idéen din

- Utvikler ler av deg og ber deg rykke og reise.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nok ikke bare en ide, jeg har et prosjekt som den apen skal være en del av. Jeg har funnet en del som var villige til å lage appen og den er gjennomførbar, men jeg vil heller ha en samarbeidspartner som tar den tekniske biten på hele prosjektet har jeg funnet ut. Jo mer han jobber jo mer penger tjener han, noe som gjør han motivert til å gjøre en god jobb og ikke bare lage en app som han har null engasjement i.

Lenke til kommentar

Vell.. Sånn som markedet er nå, så finner du neppe den personen. Med mindre dette er noe du har tenkt skal gjøre på hobbybases, og du forener deg med en student som gjør det ved siden av studiene.

Etterspørselen etter utviklere er enorm for tiden. Om du er dyktig, så kastes det jobbtilbud etter deg bare du stikker hodet utenfor døren om dagen. Så å få tak i en dyktig person med løfter om at «du får penger om dette går bra, og vi har flaks» kan du egentlig bare glemme. Skal du ha en dyktig person, så må du kunne hoste opp penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...