Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router ...

Anbefalte innlegg

Hvordan configuerer jeg router'n uansett? Via internett explorer? Er det slik at jeg må gå inn på en addresse for så å configuere den? Litt teit da hvis jeg ikke får kobla opp til internett, for å fixe den :-?  

Jeg kan ingenting om routere :shrug: Ingen som har noen andre forslag til routere, en som tåler mer varme? :roll:

Ikke i den prisklassen du ser for deg. Kjører selv en del 3COM utstyr, og har den erfaringen at de kan gå varme under ekstreme forhold. Under normal bruk med normale innetemperaturer skulle nok dette gå bra.

Alternativt kan du jo bruke en gammel PC til oppgaven. Alt du trenger er en Pentium MMX med 64MB minne. Kan kjøre Clark Connect, en Linuxdistro som sparker bjelle i forhold til det meste av disse smårouterne. Veldig lett å sette opp er det også.

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå for 3com'en!! den er dønn stabil (min iaff.) har stått på ca. 6uker i strekk og er iskald.

OS skal du ikke bry deg om. den virker på linux også.

konfigurasjonen går over lan'et.

men å sette opp en gammel pc er jo et alternatiiv. sikkert det beste hvis du har en stående

Lenke til kommentar

Ikke i den prisklassen du ser for deg. Kjører selv en del 3COM utstyr, og har den erfaringen at de kan gå varme under ekstreme forhold. Under normal bruk med normale innetemperaturer skulle nok dette gå bra.

-KJ

Det kan fort bli varmt i det rommet pc'ene mine står i nå + at router'n skal settes i et varmt hjørne. (Liksom pakkes bort for offentlighet :wink: )

Hva slags prisklasse synes du det finnes bra routere i da?

Vil helst ikke punge ut med mange tusen for en liten box :oops:

Lenke til kommentar

Greitt nok det at den har stått på i to måneder, men har den stått under 100% load i flere døgn? Det er det som er interessant.

Har selv satt opp flere slike "billigløsninger" hos kunder som skal "spare". Det morsomme er jo at de bruker like mye på å få meg dit hver gang det er trøbbel som de sparte på å kjøpe denne i stedet for 3COM sin i utgangspunktet... :)

Har forøvrig to kunder som kjører Linux firewall/router løsning. Den ene har nå stått og tuslet i snart 18 måneder, den andre litt over 12. Null problemer med dem. Satt opp til å komme opp selv etter evt. strømbrudd, tilogmed. Har ikke så mye som sett bort på boksene. Alt administreres via webbrowser.

-KJ

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg skal ha en Linux router nei..?

Hva er systemkrav da?

Er Billion bra?

Hva er den beste router'n jeg kan få til under 1000NOK?

Systemkrav er (som sagt over):

Pentium MMX med 64MB minne. Litt disk er ikke å forakte, men en ribbet versjon får helt sikkert plass på en 1.2GB disk. Hvis du mangler maskinvare, så er det bare å ta kontakt per PM. Klarer helt sikkert å skaffe det du trenger.

Skal du kjøpe en ferdig boks med samme funksjonalitet, så ville jeg ha valgt enten denne, eller denne. Begge routerne har fordeler fremfor den andre, og er svine billige. (Kast og kjøp ny hvis den koker... ;))

Cnet routeren har bra med minne og mye flashminne; dette borger for fleksibilitet ved oppdatering og plass til evt. nyere programvare. SMC routeren har støtte for VPN, noe som absolutt er "snedig".

Har du råd, så kan du jo kikke på denne, men det spørs om den blir litt "overkill" til din bruk.

-KJ

Lenke til kommentar

Pentium MMX med 64MB minne. Litt disk er ikke å forakte, men en ribbet versjon får helt sikkert plass på en 1.2GB disk. Hvis du mangler maskinvare, så er det bare å ta kontakt per PM. Klarer helt sikkert å skaffe det du trenger.

Du verden for noen systemkrav, smoothwall trenger en P75 32+ MB RAM og rundt 500MB disk da har du enormt med plass.

Lenke til kommentar

Denne er absolutt å anbefale :)

. Enkelt webgrensesnitt og veldig enkel å sette opp. Fungere like bra med windows så med linux :).

Hva med PPPoE støtte?

Har hørt fra mange at unex og SMC er dårlig, eller ikke dårlig men "ikke best". Men har noen noe erfaring med SMC ?

Min SMC funker fin fint med telenor, jeg har både windows- og linuxbokser kjørende bak den :). Har ikke opplevd noen problemer med den heller.

Lenke til kommentar

Du verden for noen systemkrav, smoothwall trenger en P75 32+ MB RAM og rundt 500MB disk da har du enormt med plass.

Ja, CC har en god del features som SW ikke har. Sjekk clarkconnect.org for mer info.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...