Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router ...

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg trenger en router til deling av Telenor ADSL (704/128)

Tenkte og bruke sånn rundt en 500-600NOK på router'n.

Noen som har noen annbefalinger?

Siden jeg har Telenor så trenger jeg støtte for PPPoE!

Skader vel heller ikke med en brannmur :wink:

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil anbefale denne på det varmeste: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl

har vert borti noen andre men har erfart ustablitet og dårlig brannmur.

ville ikke kjøpt billion!

Jeg har en del kunnskap om routere da jeg studerer andre året på cisco ccna/ccnp.

Den 3com routeren har jeg ikke hatt noe som helst problem med og det er brukbar firewall på den og lett og kontrollere porter på den. :-)

Lenke til kommentar
vil anbefale denne på det varmeste: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl

Jeg har en del kunnskap om routere da jeg studerer andre året på cisco ccna/ccnp.

Den 3com routeren har jeg ikke hatt noe som helst problem med og det er brukbar firewall på den og lett og kontrollere porter på den. :-)

Hva synes du er bra brannmur da? Hva er liksom forsjellen på de forsjellige routerne annet enn pris?

Hva mener du med ustabilitet? Lagg? :oops: Kan ikke så mye om data

Lenke til kommentar

en kompis har akkurat den og han har sinnsykt problem med "dem" han har 2 stk...

Når det blir belastning så blir de veldig varm og alt går utrolig treig og ustabilt... de satte dem i et kabinett med 60mm som blåste rett på dem og da ble de stabile... :yes:

Lenke til kommentar

min er iskald og den har stått på kontinuerlig i ca 14 dager.

når det gjelder konfigurering så skriver du bare inn ipadressen til den i internet explerer så kommer du inn på menyen, den har også en wizard om du er helt grønn, men den er veldig enkel uten og.

de jeg har internett hos (telepartner i tromsø) sier at de har testa en god del routere på sine linjer og disse var de aller beste, de har ute ca 60-70 slike routere og har ikke hatt noe problemer med de.

de snakket om at de hadde problemer med en del andre routere som de testa.

Lenke til kommentar
Ingen andre routere som er bra da, som tåler litt varme og er OS-uavhengig?

Hvis meg den HW-router som er OS-avhengig du.

Alle routere som vi snakker om her bruker TCP/IP, de aller fleste OS inkl DOS kan oppdateres til og snakke med en slik router.

OS påkrevd Microsoft Windows 95/98, Microsoft Windows 2000 / NT4.0, Microsoft Windows XP

Hentet herifra

Og som sagt:

Maks. Driftstemperatur 40 °C

For lite? Tenkte og gjemme den litt bort, sette den et sted der hvor det fort kan bli varmt ja....

OS påkrevd Microsoft Windows 95/98, Microsoft Windows 2000 / NT4.0,

Microsoft Windows XP

Tenkte og ha Linux da...Problem?

Lenke til kommentar
[
OS påkrevd Microsoft Windows 95/98, Microsoft Windows 2000 / NT4.0, Microsoft Windows XP

Hentet herifra

Vel, det følger med ei CD-plate med noen hjelpeprogrammer men det er ingenting du kan gjøre der som du ikke kan gjøre i webconfigen til routeren.

Så du behøver ikke ofre OS en tanke i så måte.

Lenke til kommentar

Hvordan configuerer jeg router'n uansett? Via internett explorer? Er det slik at jeg må gå inn på en addresse for så å configuere den? Litt teit da hvis jeg ikke får kobla opp til internett, for å fixe den :-?

Jeg kan ingenting om routere :shrug: Ingen som har noen andre forslag til routere, en som tåler mer varme? :roll:

Lenke til kommentar
Hvordan configuerer jeg router'n uansett? Via internett explorer? Er det slik at jeg må gå inn på en addresse for så å configuere den? Litt teit da hvis jeg ikke får kobla opp til internett, for å fixe den :-?  

Websidene ligger lokalt på routeren, får du ikke opp dem så kommer du ikke ut på nett uansett i og med at du da mangler forbindelse mellom maskin og router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...