Gå til innhold

[Løst] Lisens på spill-TV?

Anbefalte innlegg

Jeg har en TV i studenthybelen min som jeg har betalt lisens for ut året. Appatet mottar ikke noen form for bildesignaler annet enn fra XBOX og PC. Regnes det som en TV-mottaker når den ikke tar i mot signaler? Skal det betales lisens på TV-en da?

Etter å ha lest lisensreglementet til NRK ble jeg ikke smartere og vurderer å "selge" TV-en til pappa så jeg slipper unna lisensen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi de påstår at de er den eneste kanalen uten reklamer, men du finner ingen andre enn NRK som er flinkere i å legge inn snikreklamer her og der :)

De 3 sekundene innimellom på store sportsarangement er utrolig lettere å leve med enn TV2 sine 8+ minutter reklame hvert 20-25 minutt under Tour de France.

Det gjør at de kan beholde en del av sportbegivenhetene, samtidig som de ikke trenger å legge på Lisensen for å få det til. Den er jo dyr nok som den er.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spiller jo ingen rolle om du har fjernet Tv mottakeren da du kjøpte Tven. NRK gir deg lisens uansett om du har mottaker eller ikke.

Har du fjernet tv mottakeren under kjøp av tven. Sender da butikken et brev til NRK at mottakeren er fjernet. NRK ser på brevet og gir deg svar. På brevet NRK sender står det at grunnlaget ikke er gyldig og du å betale lisens.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...