norther Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg har en TV i studenthybelen min som jeg har betalt lisens for ut året. Appatet mottar ikke noen form for bildesignaler annet enn fra XBOX og PC. Regnes det som en TV-mottaker når den ikke tar i mot signaler? Skal det betales lisens på TV-en da? Etter å ha lest lisensreglementet til NRK ble jeg ikke smartere og vurderer å "selge" TV-en til pappa så jeg slipper unna lisensen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Eller bare gjøre slik som 99.9% av de andre gjør. Registrere tv'en på pappa og betale selv. Done deal Og ja, det regnes som en TV siden den har innebygd dekoder, noe som en PC skjerm ikke har Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Så lenge det sitter en tuner som fungerer i TVen så må lisens betales. Du kan bestille en TV reperatør til å plombere TVen, altså sette tuneren ut av funksjon. Han skaffer deg da papirene du trenger for å sende til NRK og unngå TV lisensen Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jepp, NRK er noen forbanna snyltere Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jepp, NRK er noen forbanna snyltere ? Hvorfor? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Fordi de påstår at de er den eneste kanalen uten reklamer, men du finner ingen andre enn NRK som er flinkere i å legge inn snikreklamer her og der Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) NRK er noe dritt. Nå når jeg bestilte meg ny TV på komplett måtte jeg adressere den til min far fordi komplett rapporterer mottaker direkte til lisensavdelingen. Endret 9. september 2012 av chills Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Fordi de påstår at de er den eneste kanalen uten reklamer, men du finner ingen andre enn NRK som er flinkere i å legge inn snikreklamer her og der De 3 sekundene innimellom på store sportsarangement er utrolig lettere å leve med enn TV2 sine 8+ minutter reklame hvert 20-25 minutt under Tour de France. Det gjør at de kan beholde en del av sportbegivenhetene, samtidig som de ikke trenger å legge på Lisensen for å få det til. Den er jo dyr nok som den er. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Poenge mitt er ikke at de ikke har reklamepauser, men at de har reklamer i forhold til sportsarrangement. Noe som er helt unødvendig. Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Spiller jo ingen rolle om du har fjernet Tv mottakeren da du kjøpte Tven. NRK gir deg lisens uansett om du har mottaker eller ikke. Har du fjernet tv mottakeren under kjøp av tven. Sender da butikken et brev til NRK at mottakeren er fjernet. NRK ser på brevet og gir deg svar. På brevet NRK sender står det at grunnlaget ikke er gyldig og du å betale lisens. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå