Kakelagringsdirektivet Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Åssen gikk det? Han har ikke svart meg etter at jeg sendte han en melding der jeg ba han forklare seg, så den star bare der og venter på at idioten skal svare. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Man bør alltid lage en kontrakt hvor man krysser av at kjøperen tar produktet som det står. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Nå gjelder riktignok artikkelen under en bil, men å skrive "selges som den er" fritar ikke automatisk fra alt ansvar. http://www.dagbladet.no/2012/06/29/tema/bruktbil/klikk/bil/motor/22346277/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Nå gjelder riktignok artikkelen under en bil, men å skrive "selges som den er" fritar ikke automatisk fra alt ansvar. http://www.dagbladet.no/2012/06/29/tema/bruktbil/klikk/bil/motor/22346277/ og dette er relevant for tråden fordi? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Selger gjorde et poeng ut av at det ble sagt "selges som den står" mens artikkelen, og flere artikler på nettet som avsløres ved et Google-søk, viser at å skrive "selges som den står" ikke automatisk fritar selger for alt ansvar dersom noe går galt med salgsobjektet i ettertid av handelen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Ja det har du selvfølgelig helt rett i, men i bruktsalg er det ingen tvil om at "som det er"-forbehold innskrenker hva som er en mangel, spesielt sett i lys av den lave prisen i denne saken, så det er verdt å gjøre et poeng av. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 En sykkel er vel ikke så komplisert som en bil heller. Er nok lettere å få medhold i at noe er "solgt som den er" når det er snakk om mindre komplekse gjenstander som f.eks. trøsykkel sammenlignet med bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå