Gå til innhold

Trådløst nettverk funksjonen i Windows XP eksisterer ikke

Mann2

Anbefalte innlegg

Hei

Vi kjøpte for en del år siden en maskin med Windows Vista. Maskinen viste seg å være for dårlig utrustet til å kjøre Vista uten å henge. Jeg avinstallerte Windows Vista, og installerte Windows XP som jeg hadde liggende. Installasjonen, så vidt jeg husker, fungerte tilnærmelsesvis normalt, men to markante feil inntrådte.

1. Det er ikke lyd på maskinen

2. Ikonet for trådløse nettverk fremviser ikke, d.v.s. at det ikke er mulig for maskinen å oppdage noen trådløse nettverk

Vi har ikke brukt denne maskinen på lenge, men planlegger å benytte den som maskin for eldstejenta vår. Dermed blir det essensielt å få orden på detekteringen av trådløse nettverk. Jeg har ikke så lyst til å kjøpe en ny kopi av Windows XP, all den tid jeg føler det var produsenten sin feil å i utgangspunktet installere Vista som ikke lot seg kjøre raskt nok på maskinen.

Er det noen som vet om det lar seg gjøre å korrigere feilen ad trådløse nettverk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vista fungerer greit (åpen for tolkning av det) dersom du har installert Service Pack 1 eller høyere. Kjøpte du maskinen før Service Pack 1 (SP1) ble sluppet kan jeg godt forstå frustrasjonen.

Med SP1 ble hele "motoren" byttet ut, og Vista oppleves som et nokså bedre operativsystem.

Dersom du velger å beholde Windows XP vil du måtte laste ned nødvendige drivere fra hjemmesiden til produsenten av maskinen. Det krever igjen at de har tilgjengelige drivere for din maskin til Windows XP.

Det kan være en ide å legge inn Vista på nytt, og kjøre Windows Update. Når alle oppdateringer er installert vil maskinen være bedre å bruke. Videre anbefales det på det sterkeste at du avinstallerer mye av programvaren på maskinen. De fleste PC-produsentene elsker å slenge med en masse unyttige programmer. Disse vil ofte være med på å trekke ytelsen ned betraktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...