Gå til innhold

Tror mine samboere lyger til meg ang strømmen

Sndyy

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er student, og akkurat flyttet inn i et nytt bofellesskap med tre andre heltidsarbeidende. Det går greit, bortsett fra at de bruker veldig mye penger, OG STRØM. Vi er fire jenter, og dusjen går minst tre-fire ganger om dagen (da snakker vi 20-30 min hver gang), vi har tørketrommel som de elsker å bruke, og vaskemaskingen går konstant selv om det er snakk om bare noen hånduker. Oppvaskmaskinen kjøres en gang om dagen, siden hun ene er allergisk mot vaske panner og gryter etter hun har laget middag. Ellers brukes det jo litt hårfønere o.l.

De sa at strømmen var ca.300kr hver i mnd. Men nå nettopp fikk vi ei regning på 266 kr måneden som vil si 67kr hver. Jeg ringte strømselskapet og fikset slik at vi fikk måndtelig regning, men da fikk jeg høre samtidig at de ville ha en avlesning fra oss, fordi det hadde ikke blitt sendt inn på leenge visstnok.

Jeg spurte min samboer i går ang strømmen, syntes jo den var litt merkelig billig. Og hun sa at hun regnet av senest for to uker siden. :S

Jeg vet ikke om jeg tror henne. Er ikke 67 kr hver i måneden for ei 85kvm leilighet i Oslo, der man bruker relativt MYE strøm, litt vel i underkant? Føler jeg blir å gå på en smell snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg må ta tak i strømforbruket nå, og ikke i vinter når regningene er skyhøye og det er for sent. For da må jeg kanskje bare tenke på å flytte ut nå. 5700kr i husleie + 4-500 kr i strøm om vinteren når man lever på kun studielån på 7000 kr i måneden. Deeeen blir tight :nei2: :)

Vi (meg og dama) bruker rundt 6-700kr i måneden på strøm, uten linjeleie. Dette er på en leilighet på cirka 50kvm.

Okei, men sparer dere på noe, eller er dere raus med strømbruket? Dusjing, vaskemaskin/oppvaskmaskin osv.

Lenke til kommentar

Høres ut som om strømregningen har blitt stipulert. Det betyr at strømselskapet "gjetter" seg frem til forbruket basert på størrelse på bolig, årstid og tidligere forbruk. Når de da får en måleravlesning så vil avviket som regel slå tilbake på abonnenten. Dvs dere. Dersom tidligere leietakere har vært sparsomme med strømmen så vil forskjellen i forbruk nå være enorm, og dere vil få en regning på mellomlegget.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi (meg og dama) bruker rundt 6-700kr i måneden på strøm, uten linjeleie. Dette er på en leilighet på cirka 50kvm.

Okei, men sparer dere på noe, eller er dere raus med strømbruket? Dusjing, vaskemaskin/oppvaskmaskin osv.

Vi sparer der vi kan, men vi har varmekabler på badet som alltid er påslått, samt en elektrisk ovn i stua. Så har jeg en PC som durer og går 24/7. Lys bruker vi kun det vi trenger av, og dusjen blir brukt cirka 1 gang om dagen. Vaskemaskin og oppvaskmaskin får kjørt seg et par ganger i uka hver.

Endret av Extremer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, sluttoppgjøret skal vel strengt tatt deles mellom alle som bor der?

Full åpenhet og ærlighet er det eneste som funker om sånne ting. Jeg har selv bodd i et kollektiv hvor huseier tvang oss til å sette strømabonnementet på en person. Denne personen har da et ansvar med å dele all informasjon med de andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...