LaDdeR Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg skaffet meg nettopp et Asus A7N8X Deluxe/GD , 2500 barton og twinos ram. jeg fikk en alarm som sa at spenningen gikk over 12. jeg ignorerte den, og spilte q3. plutselig stoppa maskina.. lyset frampå kabbinete lyste fortsatt, men alt annen som vifter hadde stoppet. cpu var clocket opp til 2600 på 2.1 ghz, og fsb'n var på 166. jeg prøvde å ta ut strømkable, vente litt. sette inn igjen.. slå på, men nei.. skjermen går gjennom strømforsyninga, og den får strøm. på hovedkortet er det noe som heter C.O.P som stenger av maskina før cpu brenner opp.. kan den funksjonen slått inn`? får vertfall ikke start på maskina.... ={ H J E L P ! ! !! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Les manualer og resett BIOS ! Lenke til kommentar
LaDdeR Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 kan det ikke være noe feil med strømforsyning da?? Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Er jo bare å teste den det, mens du har koblet til et par hd's så setter du en ledningsbit mellom den grønne ledninga å en svart en(på den tilkoblingen som skal til hk, naturligvis etter å ha tatt den av hk), så skrur du på strømen. For mer info se her Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg skaffet meg nettopp et Asus A7N8X Deluxe/GD , 2500 barton og twinos ram. jeg fikk en alarm som sa at spenningen gikk over 12. jeg ignorerte den, og spilte q3. plutselig stoppa maskina.. lyset frampå kabbinete lyste fortsatt, men alt annen som vifter hadde stoppet. cpu var clocket opp til 2600 på 2.1 ghz, og fsb'n var på 166. jeg prøvde å ta ut strømkable, vente litt. sette inn igjen.. slå på, men nei.. skjermen går gjennom strømforsyninga, og den får strøm. på hovedkortet er det noe som heter C.O.P som stenger av maskina før cpu brenner opp.. kan den funksjonen slått inn`? får vertfall ikke start på maskina.... ={ Gå over molex kontaktene fra PSU med multimeter.. Hvis det ikke kommer power - blir det ikke power. :wink: Tipper imidlertid på at HK har fått seg et realt sjokk.. Og at PSU er defekt. Lenke til kommentar
LaDdeR Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 kabbinettet koste 445 kr med psu, så kvalitetten er ikke så høy.. ska skaffe ny, men hvamener du med at HK har fått ett realt sjokk?? Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 kabbinettet koste 445 kr med psu, så kvalitetten er ikke så høy.. ska skaffe ny, men hvamener du med at HK har fått ett realt sjokk?? Hvis PSU føkker - er det stor sjangs for at spenningene.. som du sa - ikke var helt i henhold - og kan ha skadet hovedkort(HK)/ram/cpu.++ "Spikes" (Strøm/spennings-sjokk) fra PSU skal egentlig ikke forekomme.. men man vet aldri. Feilen(e) kan dukke opp nå.. om en uke.. eller mer For din skyld håper jeg at det bare var PSU'en som tok kvelden.. Og - sovnet "stille" inn ..hvis du ikke har resatt BIOS (jumper eller batteri) bør du absolutt gjøre dette først (ref: jarmo) Lenke til kommentar
LaDdeR Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 jeg resettet bios. funka ikke.. skifta strømforsyning FUNKA! men, en disken min er uleselig!!! alle min spill og progz osv. =((((((((((((( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå