Gå til innhold

[Løst] Noe vits i å oppgradere ennå?


Anbefalte innlegg

Sitter og kikker litt på diverse komponenter og lurer på om det har noe for seg og oppgradere pcen ennå. Jeg merker at det butter litt i 1920x1080.

Så isåfall hva burde jeg bytte ut får å få bedre fart i spill, eller er det håpløst.

(skulle spille Sniper Elite V2 og måtte på ned til 1366x768 og det var litt skuffelse)

 

Den jeg har nå består av følgende:

CPU

Intel Core i7 CPU 920 @ 2.67GHz

Freq : 2806.27 MHz (133.63 * 21)

Hovedkort

Asus P6T Intel X58

Skjermkort

Radeon HD 5870

GPU Clocks : Core 156 MHz / RAM 300 MHz

Minne

OCZ Reaper HPC 6 GB DDR3 1866 MHz CL 8 Kit

RAM : 6144 MB DDR3 Triple Channel

RAM Speed : 534.5 MHz (2:8) @ 7-7-7-20

Harddisk

INTEL SSDSA2M160G2GC (160GBSSD)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.hwcompare...radeon-hd-7970/

 

Det burde hjelpe med f.eks HD7970 eller GTX 670, forsåvidt kan du vurdere å overklokke prosessoren noe kanskje 3.2 Ghz eller 3.4 Ghz.

 

Syns det høres rart at du maks kan spille 1366x768 på Sniper Elite V2 det er vel neppe et spill som krever alt for mye.

 

Har du god cpu kjøler i så fall? PHANTEKS PH-TC14PE er anbefalt til prisen. Men sjekk om kabinettet har plass. Om du har:

 

431630_reaper_triple_flat.jpg

Slike rambrikker blir det vanskelig å få plass til kjøleren om du ikke bruker de 3 borteste minneplassene i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du kan prøve å overklokke skjermkort og prosessor litt hvis du har god kjøling. Problemet med å bytte til ny CPU hvis det er det du tenker på å gjøre, er at hovedkortet ditt ikke støtter alle nye CPU-er. Du har også PCIe 2.0, som gjør at du ikke drar full nytte av 3.0 kortene. Det er ikke så mye forskjell though, med mindre du går SLI/CFX.

 

Poenget mitt er at hvis du først skal gjøre en oppgradering i hardware, så må du nok dessverre bytte ut mye når du først er i gang.

Lenke til kommentar

http://www.hwcompare...radeon-hd-7970/

 

Det burde hjelpe med f.eks HD7970 eller GTX 670, forsåvidt kan du vurdere å overklokke prosessoren noe kanskje 3.2 Ghz eller 3.4 Ghz.

 

Syns det høres rart at du maks kan spille 1366x768 på Sniper Elite V2 det er vel neppe et spill som krever alt for mye.

 

Har du god cpu kjøler i så fall? PHANTEKS PH-TC14PE er anbefalt til prisen. Men sjekk om kabinettet har plass. Om du har:

 

431630_reaper_triple_flat.jpg

Slike rambrikker blir det vanskelig å få plass til kjøleren om du ikke bruker de 3 borteste minneplassene i så fall.

 

Satt og googla i natt og fikk overklokka CPUen til 3.8 GHz. Alt er stabilt og temperaturen ligger på rundt 65 grader ved spilling. (har en uoriginal kjøler)

Så jo også at minnehastigheten var alt for lav og fikk den opp fra 1100 Mhz til 1800 Mhz så nå tror jeg at jeg kanskje kan vurdere å trykke på "kjøp" knappen på et GTX 680 kort. Har lest at disse er de mere stillegående enn radeon kortene.

Lenke til kommentar

Gå heller for GTX 670, 5-10% mindre ytelse og rundt 25% billigere. Vet ikke hva slags ram brikker eller hvor bra luft flyt du har i kabinettet, men så stor overklokk på minnet gjør veldig lite. Ellers, bra at du fikk etpar år extra ut av cpu'en, men skjønner ikke at du sliter med spill som Sniper elite med et HD 5870(har selv 5850 og amd x4 955 cpu og spiller det på nesten max i full hd)

Endret av TotalMess
Lenke til kommentar

Du har omtrent samme systemspec som meg. Min i7 920 kjører på ca 70% når gtx 670 har full pupp. Det vil selvsagt variere noe fra spill til spill, men det er neppe et spill som vil være ulikt nok til å klemme cpu opp i 100% og dermed få cpu som bottleneck.

Tror nok du blir veldig fornøyd med oppgraderingen. Burde gi deg full AA og AF på det meste.

Lenke til kommentar

Fantastisk godt kort, det bør bli en finfin oppgradering.

Ikke til Sniper Elite V2 dessverre, det spillet bruker en del compute-shadere som slakter Kepler-kortene.

 

Du har omtrent samme systemspec som meg. Min i7 920 kjører på ca 70% når gtx 670 har full pupp. Det vil selvsagt variere noe fra spill til spill, men det er neppe et spill som vil være ulikt nok til å klemme cpu opp i 100% og dermed få cpu som bottleneck.

Tror nok du blir veldig fornøyd med oppgraderingen. Burde gi deg full AA og AF på det meste.

Hvor mange prosent av CPU som blir brukt har ikke noe å si med en flaskehals. Det som har noe å si er om man oppnår 95-99% GPU Usage. Dette er fordi spill er begrenset av enkelttrådet ytelse først og fremst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...