flyKSU Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Har et spørsmål om bruk av kredittkort. I sommer brukte jeg kredittkortet mitt mens jeg var på reise i to måneder. Ettersom jeg var borte hadde jeg ikke mulighet til å betale ned det første månedlige avdraget - en regning som ble sendt hjem til meg. Da jeg kom hjem hadde jeg fått to brev - en regning på avdraget for den første måneden, og en regning med avdrag for den andre, med purring på avdraget for den første måneden. Jeg betalte ned hele kredittkortgjelden når jeg kom hjem. Jeg har nå bestilt en ny reise med samme kredittkort, da det virker greit å betale flybilletter o.l. med det, ettersom reiseforsikring inngår i kortavtalen. Spørsmålet mitt er da om det er problematisk å belaste kortet på nytt omtrent uke etter det er nedbetalt på purring. Sitter å venter på lønn for å betale ned den nye reisende den 15. Slik jeg har forstått det skal det ikke være noe problem, men jeg fikk litt noia når jeg så purringen, hvor det står at saken kan videreføres til inkasso dersom den ikke blir betalt osv. Så tenkte jeg skulle være heeeelt på den sikre siden Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Slik jeg har forstått det skal det ikke være noe problem, men jeg fikk litt noia når jeg så purringen, hvor det står at saken kan videreføres til inkasso dersom den ikke blir betalt osv. Så tenkte jeg skulle være heeeelt på den sikre siden Tror du kan slappe av. Så lenge du har betalt kredittkortregningen din, har du ditt på det tørre. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Slik jeg har forstått det skal det ikke være noe problem, men jeg fikk litt noia når jeg så purringen, hvor det står at saken kan videreføres til inkasso dersom den ikke blir betalt osv. Så tenkte jeg skulle være heeeelt på den sikre siden Det er vel helt standard prosedyre fra alle kreditorer etter en 2.gangs purring. Som Hieronymus skrev så har du absolutt ingenting å bekymre deg over dersom du har betalt. Forøvrig så gjør jeg akkurat det samme som deg når jeg er på ferie. Har oppsparte midler til sånt, men benytter konsekvent kredittkort på tur og betaler heller den når jeg kommer hjem. Litt mtp at dersom kortet skulle bli skimma/stjålet eller på annen måte misbrukt så er det ikke "mine" penger dem stjeler og det er lettere å få kortet stoppa/annullert enn det er å få tilbakebetalt et mistet beløp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Opprett efaktura og ev. avtalegiro til neste gang, så går betalingen av seg selv når du er på reise. Du kan logge inn i nettbanken før den belastes og sjekke at den er korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå