Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

2 uker i Singapore + omegn

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei!

Neste år drar studieprogrammet mitt på tur til Singapore. Første uken er det litt faglig som foregår i Singapore, men etter det har vi to uker før hjemreise som vi står ganske fritt til å disponere.

Hjemreise skjer fra Singapore.

Spørsmålet er om noen har tips til steder man bør få med seg i eller i nærheten av Singapore. Det er ikke noe problem å skulle fly til et nytt sted, men det bør ikke være for langt unna, og flyreisen bør heller ikke koste allverdens.

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan reise mye rundt i området med Air Asia som ikke koster for mye.

http://www.airasia.com/ot/en/home.page

Det er jo litt å se i Singapore med Sentosa Island og Marina Bay Sands, men 2 uker blir mye når det er så mye annet innen flyrekkevidde. Du kan for eksempel fly til:

Langkawi (Ville selv valgt denne som jeg enda ikke har sett)

Kota Kinabalu

Brunei

Bali (med da bør du komme deg unna sørlige Bali)

Å ta båt over til øya Bintan i Indonesia har mange advart meg mot er bortkastet da det er en kjip øy.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg burde ha spesifisert litt bedre hva jeg ønsket meg ^^

Er ikke noe særlig opptatt av strandliv; det samme kan sies of festing på kveldene. Det jeg håper å få med meg er "diverse" om det skulle være historiske steder, spesielle bydeler, storstilt natur eller andre ting som er mer spesielt for området :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvor gammel er du? Er en god del "must see" utesteder i Singapore. Selv om det ikke er det du ønsker, så vil jeg sterkt anbefale deg å dra på noen av disse da det er mer med konseptet enn bare å drikke seg full.

- Er dere i Singapore siste torsdag i måneden er det obligatorisk å dra til "new Asia bar" og feste på toppen av Raffaels hotell ute på helipaden! (NB; må være der rundt 9, helipaden stenger rundt 10, men festen fortsetter på baren som er i en av toppetasjene)

- 1 Altitude er en annen utendørsbar med GOD utsikt

- Zouk kåret til verdens beste nattklubb

- Clarke quay er en gate med masse barer, mye spennende å se der på kveldstid, men utestedene er så som så. Greit å ta en titt bare for å ha vært der, eller å dra dit for å spise en sen middag.

Ting du bør se

- Prøv å få til en båttur en av de første dagene, da får du mye obligatorisk Singapore kunnskap

- Marina bay sands (si du skal i baren så er det gratis inngang på toppen), kjøpesentret der er rimelig bra og garden by the sands er verdt ett kjapt besøk

- Night safari! Elsket det! Prøv å gå mest mulig, mye morsommere enn å sitte i "toget"

- Chinese garden, bra for suvenirer

- Little India, mye god mat, ellers mye dill, prøv å få til en tur til Mustafa kjøpesenter, åpent 24/7 og er en opplevelse i seg selv

- Shopping på Orchard er obligatorisk

- Sentosa og Harbor front kan også besøkes

Jeg har ikke reist så mye fra Singapore, men det er enkelt og billig, jeg benyttet reisen til å besøke mange av stedene jeg alltid har drømt om å se, slik som Hong Kong, Bangkok og Sydney. Billetter for litt under 1000kr hver vei til Sydney finner du her http://www.flyscoot.com/index.php/en/, billige billetter til andre steder (og innad i Australia) finner du blant annet hos TigerAirways.com

Endret av Kreative87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...