Mystikus Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Foldereid kirke Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Her kan man altså si: Teori=praksis . Svær vellykket eksponering i alle fall. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Her kan man altså si: Teori=praksis . Svær vellykket eksponering i alle fall. Ja det gjelder å kunne sette ut teorien i praksis. Takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Slettamann ! Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Vakker tradisjonell trekirke. Ser ut til å ligge i meget passende omgivelser. Flott skue, og eksponeringen virker vellykket, med alle nyanser av hvitt. (Ikke noe bra motiv for gamle Olympuser!) Detaljert beskrivelse, Birger; ikke for noviser. Den satte meg på noe jeg tror jeg husker fra langt tilbake: "Og han sa til dem: Hvem tror dere jeg er? De svarte: Du er den eskatologiske manifestasjon av tilværelsens opphav. Du er det sinnbilde, i hvilket vi finner den ultimative mening i våre resiproke relasjoner. Og Jesus svarte: Hæææ??" Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Vakker tradisjonell trekirke.Ser ut til å ligge i meget passende omgivelser.Flott skue, og eksponeringen virker vellykket, med alle nyanser av hvitt. (Ikke noe bra motiv for gamle Olympuser!)Detaljert beskrivelse, Birger; ikke for noviser.Den satte meg på noe jeg tror jeg husker fra langt tilbake:"Og han sa til dem: Hvem tror dere jeg er?De svarte: Du er den eskatologiske manifestasjon av tilværelsens opphav. Du er det sinnbilde, i hvilket vi finner den ultimative mening i våre resiproke relasjoner.Og Jesus svarte: Hæææ??" Jeg beklager om min besrivelse kan bli oppfattet som kabbalistisk, Trond Olav Men i slike tilfeller så bruker jeg selv å luslese med en opptimistisk innstilling. Takk for en hyggelig tilbakemelding og et betimelig eksempel på hvor uforståelig man kan uttrykke seg ! Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Et nydelig bilde med god vinkling - synes jeg Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Et nydelig bilde med god vinkling - synes jeg Takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Torhild ! Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Fin komposisjon i et pent landskap. Åpent og innbydene.Det er så mange fine kirker rundt om, og de ligger ofte så pent til. Men ofte vanskelig å fotografere. Lærer mye av å se på bildet ditt her og av tilhørende tekst Begynner å skjønne litt av terminologien nå Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Fin komposisjon i et pent landskap. Åpent og innbydene.Det er så mange fine kirker rundt om, og de ligger ofte så pent til. Men ofte vanskelig å fotografere. Lærer mye av å se på bildet ditt her og av tilhørende tekst Begynner å skjønne litt av terminologien nå Det er jo veldig bra, Jentungen 1 - at du får lærdom av bildene som vi legger ut her inne, men om det er noe du lurer på så er det bare å søke instruksjonsvideo på YouTube, selv om de er stort sett på engelsk. Takk for den hyggelige tilbakemeldingen ! Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Du har gjort en riktig bra jobb her, ser ut til at du har kontroll over eksponeringen, og kjenner kameraet ditt godt. Er ikke mye jeg kan pirke på her, mulig du kunne lagt ut en kopi med ørlite mer kontrast. Mvh Melvin Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Fin komposisjon i et pent landskap. Åpent og innbydene.Det er så mange fine kirker rundt om, og de ligger ofte så pent til. Men ofte vanskelig å fotografere. Lærer mye av å se på bildet ditt her og av tilhørende tekst Begynner å skjønne litt av terminologien nå Det er jo veldig bra, Jentungen 1 - at du får lærdom av bildene som vi legger ut her inne, men om det er noe du lurer på så er det bare å søke instruksjonsvideo på YouTube, selv om de er stort sett på engelsk.Takk for den hyggelige tilbakemeldingen ! Blir ikke dert samme det. Pleier vanligvis ikke snakke for andre enn meg selv, men vet positivt at både Jentungen2 og jeg har lært utrolig mye her. Kommentarer kan knyttes opp mot personer og deres forskjellige stilarter, eller man husker enkeltbilder, Ser andres kommentarer med påfølgende nye bilder. Alt blir mye lettere å huske da. Bruker Akams guider også. Og ikke minst jeg LIKER å se på bildene. Bllir ikke mett av reisen i alle de forskjellige verdenene, landskap og farger. Morsomt å følge andres utvikling også Være på Akam er å nyte 1 Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Et delikat bilde med mange flotte detaljer Birger ! For meg blir det tekniske språket nærmest uforståelig da jeg er helt grønn på slikt, men du har garantert gjort det riktige fordi alle farger, skygger, kontraster med mer fremstår i svært god balanse Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Du har gjort en riktig bra jobb her, ser ut til at du har kontroll over eksponeringen, og kjenner kameraet ditt godt. Er ikke mye jeg kan pirke på her, mulig du kunne lagt ut en kopi med ørlite mer kontrast.Mvh Melvin Takk for hyggelig kommentar og innspill, Melvin ! Kontrasten kan jo oppleves forskjellig fra skjerm til skjerm og om du låner bildet inn i et behandlingsprogram så vil histogrammet vise deg en adekvat kontrast Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Et delikat bilde med mange flotte detaljer Birger !For meg blir det tekniske språket nærmest uforståelig da jeg er helt grønn på slikt, men du har garantert gjort det riktige fordi alle farger, skygger, kontraster med mer fremstår i svært god balanse Takk for den utdypende og hyggelige tilbakemeldingen, Terje ! Lenke til kommentar
Mgr_Buddha Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Takk for at du deler din kunnskap om fotografering, Birger. Svært informativt for en grønnskolling som undertegnende. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Takk for at du deler din kunnskap om fotografering, Birger. Svært informativt for en grønnskolling som undertegnende. Det er jo bare hyggelig om vi kan hjelpe hverandre med det vi kan, for det er jo tross alt et lærested dette, som jeg oppfatter det ihvertfall Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Et fint bilde, av flott kirke. Mvh. Jan Åge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg