Harald Gjerholm Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Fisherman's Friend Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Fin båt med greske farger, Harald, men en slik bildebehandling der du fjerner mye av kontrasten i Tone-mappingen vil jo ødelegge dybden i bildet da det går mere over til et grafisk uttrykk. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Takk for kommentaren, Dette bildet er kjørt gjennom uten å verken legge til eller trekke fra noe. Jeg har kun brukt det det som de forskjellige 'eksponeringene' tilfører bilde og prøvd å få det så naturlig som mulig. Det er det samme jeg gjør med 3 bracketinge i en ekte HDR. Vil jeg ha mer smekk er jo ikke det noe problem men det er ikke målet her. Det blir ikke mye kontrast her da bildet er tatt i strålende sol. Det er det samme jeg har gjort med forrige bilde 'Hvor er lua mi' men der er det my mer kontrast i bildet og da blir også sluttresultatet mer kontrastfuldt selvfølgelig. Alle mine bilder er forøvrig en eller annen form for HDR bruk men veldig forsiktig pådrag som regel. Dette er ikke for at jeg ikke kan det men bare min smak. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Takk for kommentaren, Dette bildet er kjørt gjennom uten å verken legge til eller trekke fra noe. Jeg har kun brukt det det som de forskjellige 'eksponeringene' tilfører bilde og prøvd å få det så naturlig som mulig. Det er det samme jeg gjør med 3 bracketinge i en ekte HDR. Vil jeg ha mer smekk er jo ikke det noe problem men det er ikke målet her. Det blir ikke mye kontrast her da bildet er tatt i strålende sol. Det er det samme jeg har gjort med forrige bilde 'Hvor er lua mi' men der er det my mer kontrast i bildet og da blir også sluttresultatet mer kontrastfuldt selvfølgelig. Alle mine bilder er forøvrig en eller annen form for HDR bruk men veldig forsiktig pådrag som regel. Dette er ikke for at jeg ikke kan det men bare min smak. Den er grei, Harald - da du har fått til det uttrykket du er ute etter Men dette uttrykket kan du jo lett få til med kun én eksponering og uten risiko av nedgradering av kvalitet pga innblanding av de andre 6 bildene. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Jeg er jo klar over at jeg kan etterbehandle RAW bildet til å bli svært så bra og dette er vel egentlig mest en prøve. Originalbildet er kjørt tvers igjennom uten noen form for etterbehandlig. Jeg har ikke noe særlig avansert behandlingsprogram og bruker som regel kun Digital Photo Proessional som er ok nok men har ikke alle mulighetene til PS.. Når det er sagt syns jeg dette bildet ser mye bedre ut før nedskalleringen og opplastingen hva det måtte komme av. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg er jo klar over at jeg kan etterbehandle RAW bildet til å bli svært så bra og dette er vel egentlig mest en prøve. Originalbildet er kjørt tvers igjennom uten noen form for etterbehandlig. Jeg har ikke noe særlig avansert behandlingsprogram og bruker som regel kun Digital Photo Proessional som er ok nok men har ikke alle mulighetene til PS.. Når det er sagt syns jeg dette bildet ser mye bedre ut før nedskalleringen og opplastingen hva det måtte komme av. Først nå ser jeg at du har en versjon 2 og den er jo atskillig bedre og viser mere kontrast og trøkk i fargene. Om du nedskalerer et bilde så husk å skarpe opp etterpå, men det er kanskje ikke det som gjør at du ser forskjell før og etter opplastingen, men kanskje er det fargerommet sRGB (canon) som ikke har samme toneomfang som sRGB IEC61966-2.1. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Jeg etterskarper men det er lett for at litt støy oppstår så skarpingen må være veldig moderat spesielt på denne type bilder ser jeg..Syns nok bildene ofte blir litt tammere. V2 er bare tilføyd 3 mm kontrast.. Hvordan et bilde oppfattes er jo veldig individuelt, gjør jeg en ting får jeg kritikk for det av noen og gjør jeg det motsatte får jeg kritikk for det av andre så det er ikke godt å tekkes samtlige på en gang. Ellers er det jo fint at smaken er forskjellig ellers hadde det vært en kjedelig verden. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Blitt en råtass på dette du..v2 for min del,da den var det litt mer trøkk i. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Takk for det J.E. Dette bildet er jo tatt i et strålende sollys. Skulle ønske jeg hadde vært her på en annen tid, da hadde det nok tedd seg anderledes vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg