Gå til innhold

[Løst] Får ikke lyd i headsettmikrofonen...!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med å få noe lyd i mikrofonen på headsettet mitt. Asus Vulcan ANC er merket på headsettet og jeg har forsøkt alle innstillinger i Win 7. Dette inkluderer å prøve ALLE lydinnganger, alle innstillinger, mic boost, dB boost, mute osv osv.

 

Jeg har oppdatert Windows til det ikke finnes mer å oppdatere i tillegg til Realteks nyeste drivere fra Gigabyte sine supportsider da jeg har et P55.-USB3 kort.

 

Det jeg får frem når jeg har rosa plugg i rosa inngang og grønn plugg i grønn inngang er helt normal lyd i øreklokkene, men NULL lyd inn i mikrofonen..jeg kan ikke høre meg selv ved playback. Det jeg derimot får er statisk støy når jeg drar opp desibelmåleren i mic boost..

 

Kan noen komme på et eller annet som vil løse problemet mitt? Annet enn et nytt lydkort da.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå fikk jeg til å få lyd i mikrofonen...!!??!?? jeg byttet recording kilde fra Microphone til Stereo Mix og plutselig fikk jeg verdens mest creepy white noise etterfulgt av at jeg byttet tilbake til Microphone som default recording source og nå hører jeg meg selv. problemet er fortsatt statisk lyd og at jeg har ekko/metallisk lyd på min egen stemme.... løsninger?

Lenke til kommentar

...som viste seg å være at jeg hadde playback på og kun egentlig hørte meg selv snakke og dermed fikk statisk lyd av å høre meg selv snakke..det hjalp også å plugge inn i front av maskinen fremfor bak for å eliminere viftestøy.

 

Takk til min egen tålmodighet og evne til å gidde å løse egne problemer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...