Anderspr0 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Kjørte 62 i 50 sone istad, hatt bilen i en uke, og førerkort i ca 6 mnd (er 18 år). Fikk ett forenklet forelegg på 2900,- og fikk med giro på stedet. Får jeg noe i posten? Bor hjemme, og min mor er hjemme før meg fra jobb. Ønsker å skjule dette, da det er nok av slikt fra før :-) Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Åpner din mor posten din? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Det står kanskje avsender:politiet på konvolutten, så det er ikke nødvendig å lese innholdet for å se hva det er for noe... Men... Er ikke ferske sjåfører i en prøveperiode på 2 år, der alle trafikkforseelser automatisk fører til inndragning av førerkortet? Jeg er ikke sikker... Endret 5. september 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Fikk fartsbot for noen måneder siden, å fikk boten med en gang. Betalte den dagen etter å har ikke fått noe som helst i postkassen.. Dog er jeg over "prøvetiden" på to år, samt at jeg fikk 2600,- i bot (91 i 80 sone) om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Men... Er ikke ferske sjåfører i en prøveperiode på 2 år, der alle trafikkforseelser automatisk fører til inndragning av førerkortet? Nei, tapsforskriften pgf 8-4 er ikke fullt så streng. Du mister ikke førerkortet for alle forseelser, men hvis du bryter reglene slik at du hadde fått førerkortet inndratt taper du i stedet førerretten. Konsekvensen er da at hvis du mister førerkortet får du det ikke automatisk tilbake, men må ta full ny førerprøve først. 1 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 + man får dobbelt opp med prikker når man er i prøveperioden. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Fikk 2 prikker Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Nei, men du får en purring i posten om du ikke betaler den. Betaler du giroen hører du aldri noe fra politiet med mindre du overbelaster prikkene dine. Endret 11. september 2012 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå