morkeseth Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg ser etter en billig og grei førstebil, og falt over en Megane 1999-modell på Finn til ca. 20 000 kr. Den hadde gått litt over 100 000 km, fulgt alle servicer, ingen feil ifølge selger og EU godkjent til oktober 2013. Står også at bilen er billig i drift og ikke minst driftsikker. Jeg synes jo dette så ut som den perfekte bilen, ettersom den i tillegg til å virke å være i bra stand, ser bra ut. Men jeg snakket med pappa og han sier han er veldig skeptisk til eldre Renault-biler, ettersom det er dårlig kvalitet og mye som kan bli ødelagt fort etc etc. Jeg lurte på om det er et fornuftig kjøp, eller om noen av dere har erfaringer med litt eldre Renault Megane biler? Takker for svar på forhånd :-) Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Det at en gammel Renault skal være driftssikker skal du ta med en stor klype salt. Hør på faren din du. I prisklassen +-20000 ville jeg definitivt funnet en japansk bil. http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/renault/megane-1999/ Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Toyota med dieselmotor, om du får tak i en som ikke er voldtatt! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Ikke kjøp dersom du ikke har frikort på verksted. Kjenner en som hadde en sånn. Umulig å selge også. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Du vil ha en billig og pålitelig bruktbil? Høres ut som du trenger en Toyota. Renault har ikke et veldig godt rykte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hadde en 96-modell Megane (eneste forskjellen til 99 er overflatisk facelift). Dritt bil Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Jeg kommer fra en skikkelig Renault-familie. Pr. i dag har vi tre Renaulter på gårdstunet. Tidligere var det blant annet en 97-modell Megane her, men det begynner å bli en del år siden nå. Det jeg vil si er at en gammel Renault kan være grei hvis du er litt kjent i verktøykassa, og kjørekomforten fra f.eks. en Corolla eller Golf fra samme årstall er natt og dag. Men om du er avhengig av et verksted for å ordne det meste er det best å finne seg noe annet. Renaulter er best innenfor garantiperioden. Endret 17. september 2012 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå