AimAr Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hei! Jeg lurer på hvordan jeg kan få tilgang til mine partisjoner som jeg bruker i Windows. Jeg har nemlig 2 fat32 partisjoner som jeg kunne tengt å få tilgang til når jeg er i Linux. Windows er ikke instalert på noen av dem, det ligger på en NTFS partisjon. Men den er jeg ikke intereset i å bruke i Linux. PS: gjerne forklar enkelt.... jeg er ikke så go i Linux Lenke til kommentar
bkak Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 mount -t msdos /dev/hdaX /stedduvilhafilene Erstatt x med ett nummer og du får den partisjonen mountet på /stedduvilhafilene. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 -t msdos gjelder vel bare for fat16? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 jeg vil tro du bør bruke vfat i stedet Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 prøvde å legge inn med vfat i fstab en gang, virket ikke, den bare kræsja under boot hver gang, sa at fat 32 support is still alpha :o ? Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 moyner sa funket..... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ser dere, jeg visste best Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Går dette med NTFS også? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 vfat burde vel snakke for seg selv. den funker ikke med ntfs. søk på forumet, finnes for mange tråder om ntfs allerede. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 for NTFS: mount -t ntfs /dev/hda1 /stedderduvilhaden Forutsetter at du har NTFS-støttende kernel. Se FAQ. Lenke til kommentar
chop Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 bør også ha med en -o umask=0222 på slutten, om man vil at normale brukere skal få lest fra den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå