sindrefs Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hei, burde jeg kjøpe 1100d for 2000 kr, nytt, eller 500d, for 3000 kr, brukt, med to filtre, tre batterier og slitt bag?? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hei Har du interesse av og bruke de litt avanserte funksjonene i kameraet, kan det være greit og kjøpe 500D, hvis ikke så er 1000D helt ok, litt svakere på det meste men bildekvaliteten er den samme. Lenke til kommentar
sindrefs Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Okey, takk for svar!! Har lyst til å lære, så da satser jeg på 500d, selv om det ble utgitt i 2009 Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hei, jeg syns 3000.- er for mye penger for en 500D For et sånt beløp får du en 550D ligger minst en på foto.no hvor du finner 1100D til 2000.- nytt forresten? P-E Lenke til kommentar
sindrefs Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 1100d til 2k på Smart Club, fram til 8. Sep Skal prøve å prute, men jeg finner bare 550d til 5k ++, nytt :S Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 500D ligger sånn ca. på 2500.- brukt for tiden, og med objektiv ca 3000.- så med objektiv og ekstra batteri er det ikke en så dårlig deal, bare få med deg cd-platen og formater minnekortet i kameraet titt og ofte. Her har du =32"]generell butikkpriser på Canon-kameraer for tiden. Lenke til kommentar
sindrefs Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Takk for all hjelpen folkens, særlig til deg Nautica Lenke til kommentar
sindrefs Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Hva slags minnekort anbefaler dere? Holder et 4 GB SDHC Sandisk?? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Om du skal filme, så trenger du minst 1 SDHC/SD på class 6 eller betre for Full HD. Husker ikkje BPSen til 500D, men du trenger neppe meir noko super fort minnekort til det kameraet for å bruke maksimalt BPSen trur eg, så class 4 bør holde for berre bilder. Når det gjelder størrelse, så er vel noko du bør bestemme sjølv, om du skal filme mykje, trenger du sikkert større enn 4 GB, men til bilder, så bør det holde til rundt 200-300 RAW? Om du tar bilder i jpeg, så holder det tonnevis. Har sjølv 1x16GB Class 10 Transcend som eg bruker på 1100Den, holder til rundt 600-800 RAW på 12 MP Edit: Er bra å huske på å formatere kortet etter bruk, så er sjansen mindre for korrupsjon. Endret 5. september 2012 av MPC Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 500D brukt til 2200.- inkl objektiv, 2 batteri og minnekort 550D brukt til 3000.- inkludert objektiv, minnekort Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Anbefaler class6 kort, spesielt hvis du kjøper et billigkort siden den faktiske kapasiteten på de billigkortene ofte ikke stemmer med beskrivelsen på kortene. Lenke til kommentar
sindrefs Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Brukeren til det som selges for 3k er helt ny på forumet! Er det safe? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Min personlige mening er at 500D vil gi deg mer for pengene. Jeg har ikke studert sammenligningene på papiret, men det jeg vet, etter noen turer på Elkjøp, er den voldsomme plastikkfølelsen man får når man holder i 1100D kontra 500D. 500D er ikke akkurat noen tanks det heller, men føles mye bedre. Ta en tur i en fotobutikk og hold begge kameraene i hånden (Hvis du ikke har gjort det allerede) så skjønner du hva jeg mener. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Brukeren til det som selges for 3k er helt ny på forumet! Er det safe? Litt skepsis er bare sunt, du burde google eieren og sjekke at tlf/adr. stemmer samt ringe til selgeren så du får et inntrykk av han/henne, er du etterpå enda litt usikker så ikke kjøp. Det hjelper ikke med betalingsgaranti/postoppkrav siden at vil selgeren lure deg så klarer selgeren det uansett. Endret 6. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
sindrefs Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Har sendt noen SMS'er og han virker safe. Kommer til å ringe før et eventuelt møte for kjøp. btw, ja jeg har holdt i 1100d, men det er uaktuelt uansett Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Skal du møte personen så er det ingen problemer, bare få med deg en person til som "backup" i tilfelle rottefelle. "en jeg kjenner ble frastjålet laptop når han møtte "kjøperen" på en bensinstasjon en kveld". Ta og test kameraet samt blitsen og sjekk for skader. Som jeg sa før så må du få med cd-platen, har du den ikke så får du ikke tilgang til programmer/oppdateringer og firmware til kameraet, eller du har tilgang til alt uansett hvis du er flink til og knekke program-nøkler Lenke til kommentar
sindrefs Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Kunne du skrevet ett eksempel på hva som bør stå i kontrakten? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Du kan bruke en standard forbrukerkjøpskontrakt som du laster ned fra forbrukerrådet eller lage en selv, men normalt er det selger som skal ordne det. Jeg ville nok ha skrevet at kameraet selges som vist kjøper og fremstår som nytt uten feil og mangler, selges med originalbatteri,lader,cd, etc samt føre opp medfølgende utstyr. Det står et serienummer under kameraet kanskje greit og få med det også. Har selger kvittering kan du spørre etter en kopi, eventuell hvor det er kjøpt, man har 5års forbrukerrettigheter på kamera så det er greit og kunne bruke det hvis det oppstår en feil. Lenke til kommentar
sindrefs Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Da har jeg ringt ham, og emnet er herved løst EDIT: Takk for all hjelpen!! Endret 6. september 2012 av sindrefs Lenke til kommentar
sindrefs Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Viste seg at selger har solgt kameraet til en annen, vi hadde dog en avtale om kjøp Ja, ja. Jeg fortsetter jakten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå