k.a.h Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hei igjen,, Jeg har digiteiz,t inn endel av mine filmer, nytt prosjekt for hver film, jeg har brukt senegjenkjenning dette har fungert fint på di fleste filmene, men på et par har ikke hele filmen kommet med , sikkert for di jeg når jeg har filmet har spilt tilbake for og se, deretter begynt og filme igjen, uten og ha gått langt nok inn på det gamle klippet, for som sagt med senegjenkjenning ligger jo hele filmen øverst og deretter alle klippene under verandre i Edition, men på et par av kasettene er ikke hele filmen kommet med , men når jeg går i utforker og inn i Reels mappa der filmene ligger er faktisk hele filmen blitt med , når jeg spiller av videoklippet som ligger der. Kan jeg få hentet fram resten av filmen fra denne mappen og inn i Editon, vil nemlig helst slippe og legge inn resten av filmen fra kameraet en gang til det blir jo unødvendig med Gb på disken. Har prøvd og kopiere filen fra Reels mappa og limt den inn i Edition men slutten ble ikke med da helle, rart etter som hele filmen er i Reels mappa ???? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 OK, vet det er for sent, MEN: forsøk å unngå disse blanke områdene. Et lurt tips er å sette på linsekappa til kameraet og gjøre et opptak tvers gjennom kassetten før du bruker kassetten første gang. Om du senere ser gjennom og spoler litt tilbake etc. som du beskriver vil kameraet alltid plukke opp tidskoden fra kassetten (og ikke bli 'nullet ut' slik du opplever. Om du har en kassett med tidskodebrudd bør du gi ulike deler av kassetten ulike navn f.eks. 'Kassettnavn a', 'Kassettnavn b' etc. for de ulike delene mellom tidskodebruddene. Under kontrollpanelet i Edition kan du også angi hvordan programmet skal oppføre seg ved disse bruddene, og det beste, syns jeg, er å be EDN om å stoppe innleggelsen. Hvorfor? Jo, om du i EDN legger inn fra kassetten 'Ferie 2003' fra starten av går dette fint. Etter 15 minutter har du et brudd i tidskoden og denne nullstilles. Det som da egentlig er minutt 16 på kassetten sier i tidskoden at det er minutt 1. Trøbbelet er at om du fortsetter å legge inn vil Edition tenke som så "hei, jeg har jo lagt inn samme tidskode fra samme kassetten fra før, nå roter sjefen litt - jeg skriver over"! (dette henger igjen fra den profesjonelle verdenen der en ofte la inn i en lite god kvalitet for senere å spille inn i full kvalitet for å spare diskplass etc.). Derfor er det viktig at du stopper, og sier til Edition at det nå dreier seg om Bånd/Reel 'Ferie 2003 b'. På denne måten vil Edition danne seg en unik kode for dette segmentet. Med andre ord; vi kan selv definere hva et Bånd/Reel egentlig er, om det er en hel kassett eller bare en del av en er fullstendig opp til oss! Men husk altså; prøv å unngå tidskodebrudd! :-) /Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå