_sindre_ Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Denne Z77-modellen har det meste en kan forvente – og litt til. Test: Asus ROG Maximus V Formula Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 med planer om å bygge PC i øst kjente jeg at jeg fikk hull i leppa.. har jo virkelig alt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Generelt har Asus sine hovedkort gode Vrm's og Mosfets, men i dette tilfellet blir de jo godt skjult med kjøleløsningen. Hvilken type strømregulering har blitt brukt på hovedkortet her? Ser også at Audio kretsen er isolert fra resten av hovedkortet, dette er svært bra da det ofte blir langt mindre interferens og skurring! Lenke til kommentar
RedvsBlue Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 God anmeldelse! Kan dere få litt flere anmeldelser av grafikkort, hovedkort, prosessorer og generelt pc utstyr? 2 Lenke til kommentar
pyrofy Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Det mangler 1 LAN port etter min mening! Digger å ha 2 stykker. Veldig praktisk av og til. Lenke til kommentar
_gulo_ Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Med støtte for alt av prosessorer for plattformen og fire minnekanaler for minnemoduler med arbeidsfrekvenser på opp til 2800 MHz ved overklokking Må man ikke opp i Socket2011 for å få 4 minnekanaler? Lenke til kommentar
Deepo Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Har dette kortet selv og er veldig fornøyd! Det er også mulig å stappe det inn i et Fractal Design R3. Blir litt trangt, men fungerer fint. Har du behov for Thunderbolt-tilkobling og er villig til å betale noen kroner ekstra, finnes det en versjon kalt Maximus V Formula/ThunderFX som har dette. Dette er feil. ThunderFX er et eksternt USB lydkort fra Asus. Det er riktignok mulighet for å få Thunderbolt på dette hovedkortet via et ekstra PCI-E kort, men dette må kjøpes i tillegg. Må man ikke opp i Socket2011 for å få 4 minnekanaler? Riktig. Z77 er kun dual-channel. Kun X79 har quad-channel. EDIT: Det menes vel at det er plass til 4 minnebrikker ser det ut som. Endret 5. september 2012 av Deepo 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvordan kan dere anbefale et slikt kort når seriøse spillere trenger PS/2? 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvorfor har den 2x toslink? Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvorfor har de plassert ROG-connect kontakten sammen med de andre USB kontaktene, for bruk av denne inngangen til andre ting enn ROG-connect kan vel være skadelig? På bland annet Formula IV har de vinklet den 90 grader og plassert den mer for seg selv for å unngå at slikt kan skje. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 er ikke et "værsting" kort for spillere så lenge det kun har 8x/8x i SLI. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Takk for tilbakemeldinger! Påpekte feil har blitt rettet. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Linken ved teksten "Bli med til neste side, så sjekker vi ytelsen »" på side 2 går til ytelsen på et annet kort. Linken nederst der på side 2 er vel den rette. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Ikke at det er så viktig for meg, og mange andre, men jeg synest det er unødvendig å ha så mange PCI express x1 porter, og ikke ha noen vanlige PCI-porter. Dersom en kar har et 2 år gammelt lydkort til 1599,- som er PCI-basert er det nå verdiløst for han, fordi han ikke kan koble det på et kort som dette. Så bra annmeldelse, men synest den fortjener en " - " for å mangle PCI port. 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Ikke at det er så viktig for meg, og mange andre, men jeg synest det er unødvendig å ha så mange PCI express x1 porter, og ikke ha noen vanlige PCI-porter. Dersom en kar har et 2 år gammelt lydkort til 1599,- som er PCI-basert er det nå verdiløst for han, fordi han ikke kan koble det på et kort som dette. Så bra annmeldelse, men synest den fortjener en " - " for å mangle PCI port. Jeg har lest i databladet til lydchippen, og på papiret ser jeg ikke noe som er for dårlig til avspilling av lyd. Det eneste er at hovedkortet kunne hatt coaxial utgang også, men 2xToslink er da mer enn godt nok. DACen ser heller ikke så verst ut, men noen hovedkort kan som kjent fange opp støy på analoge lydutganger. Om du derimot snakker om semi-pro lydopptak så er vel dette hovedkortet kanskje ikke mot den målgruppen uansett. BTW: Hvilke 2 år gamle lydkort snakker du om? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Ikke at det er så viktig for meg, og mange andre, men jeg synest det er unødvendig å ha så mange PCI express x1 porter, og ikke ha noen vanlige PCI-porter. Dersom en kar har et 2 år gammelt lydkort til 1599,- som er PCI-basert er det nå verdiløst for han, fordi han ikke kan koble det på et kort som dette. Så bra annmeldelse, men synest den fortjener en " - " for å mangle PCI port. Kjøpte du et såpass dyrt PCI-kort for 2 år siden har du deg selv å takke. PCI har i veldig lang tid vært på vei ut, det burde derfor ikke komme som et sjokk at high-end hovedkort dropper PCI-støtte til fordel for PCIe. 1 Lenke til kommentar
Detcord Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 LOL , Versting kort ? dummeste eg har hørt..... Verstingkortet er 2011 RIVE ! nisse journalistikk Lenke til kommentar
Colonello Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Noen som vet om dette kortet får plass i Corsair 550D? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Merkelig at det er negativt å sjekke om det er plass i kabinettet for kortet. Men det er bra de opplyser om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå