MrPool Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Har et spørsmål om grafikkortet som sitter i denne, altså et Geforce GT640. Hvordan kan jeg sjekke om kortet yter maks, og om det i det hele tatt er skrudd på? Når jeg starter opp pcen står det at jeg har Intel Hd-grafikk og ikke Geforce GT640, noen som vet hvorfor? Endret 12. september 2012 av MrPool Lenke til kommentar
MrPool Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Pollly Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Hei, tenkte å bestille samme laptop. Er den noe anbefale og er den rask? Lenke til kommentar
MrPool Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Jeg er meget fornøyd med den, rask er den også. Lenke til kommentar
TMX3 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Har faktisk akkurat bestillt den samme laptopen, kommer vel om et par dager. Men GT640 bruker noe som kalles Optimus teknologi for å styre strømforbruket. dvs at når du ikke kjører krevende applikasjoner som spill eller lignende vil det kun være Intel-kortet som er aktivt. Geforce-kortet vil aktiviseres hvis du starter et spill, ser en video o.l. Sannsynligvis vil du høre at viftene jobber litt mer da dette skjer. Du kan nok også justere innstillingene via Nvidia Control Panel, til for eksempel at kortet alltid skal kjøre da du er tilkoblet en strømkilde osv, men kan jeg ikke si sikkert før jeg har fått min. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_Optimus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå