Truls Bekk Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Hei! Det tastaturet jeg har nå (Microsoft SideWinder X4) er ødelagt (mellmromstasten er litt hemma, også er jeg lei det jeg har nå), og jeg skal kjøpe meg nytt tastatur. Problemet er hvilket. Jeg noen krav som er listet nedenfor. Helst mekanisk Hvis mekanisk, helst MX Cherry Red switches Vil ikke ha en switch som "klikker" Helst en "lineær" switch Må ha "wrist rest" håndleddstøtte Må ha 6+ anti-ghosthing. Helst medietaster Helst "wired" (med ledning) Helst programbare taster (helst ikke mer enn 10 fysiske, kan ha flere profiler) Helst mulighet for å ta av taster (det er vel sånn på alle mekaniske) Hvis ikke mekanisk, vil jeg ha flate(re) taster (som Razer DeathStalker ELLER Razer Arctosa/Lycosa) Helst "tenkeyless" (uten nummertaster på høyre side) Mulighet for å deaktivere Windows-tast Nordisk layout Pris: max ca. 1000 kr Endret 5. september 2012 av trubek Lenke til kommentar
777fan Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg ser at Komplett for tiden har tilbud på QPAD MK-85. Dette tastaturet oppfyller de fleste av dine kriterier, men mangler egne medietaster og har numpad. Tastene er dessuten bakgrunnsbelyste. HWs test av MK-85 kan leses her. Corsair Vengeance K90 er også et godt mekanisk tastatur. K90 har flere hurtigtaster (deriblant egne medietaster) og makrotaster, samt Windows-låsetast. Personlig foretrekker jeg dette tastaturet, har prøvd det og det føltes helt fantastisk! Byggekvaliteten er det ikke noe utsette på. PCWorld har testet K90. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Jeg ser at Komplett for tiden har tilbud på QPAD MK-85. Dette tastaturet oppfyller de fleste av dine kriterier, men mangler egne medietaster og har numpad. Tastene er dessuten bakgrunnsbelyste. HWs test av MK-85 kan leses her. Har QPAD MK-85 og må si eg er svært fornøyd med denne nydeligheten! Beste tastaturet eg har vert borti nokken gang. Einaste negative som eg har hørt er at dei festene til "wrist rest'n" er ganske tynne så dei kan ha lett for å knekke. Kan vere eit problem om man reiser masse på LAN-Parties og må ta den av og på ofte. Sjøl bruker eg den ikkje og syns det er vel så komfortabelt uten. Sterk konkurrent innenfor dei mekaniske tasturene og anbefalast på det sterkaste. Endret 14. september 2012 av Hobsten Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Kan underskrive det Genious Boy sier om K90. Det er så langt det beste tastaturet jeg har lagt hendene mine på, pluss at wristrest hengslene er ikke pinglete som Hobsten klager på med MK-85. De har lagt til noen skruer som holder alt på plasse, og du må bruke unødvendig mye kraft for å brekke den av. Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Hva med Filco tenkeyless da? Med røde switcher Har dette selv. Du får med windowstaster som ikke er på oversiden. comes with 2 sets of Windows keys 1 set top printed, 1 set front printed, and a key puller to help you change the keys. EDIT: Basert på dine kriterier tror jeg ikke du finner noe som passer bedre enn K90en Endret 1. oktober 2012 av SLapsy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå