Redaksjonen. Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Det vil bli en het kamp i de sosiale mediene, skriver Eguene Kaspersky. Kommentar: – Sosiale nettverk vil bli brukt til kyberkrig Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Kyberkrig? Heter det ikke Cyberkrig da Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Cyber på engelsk heter kyber på norsk. Lenke til kommentar
Tx2 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Kaspersky har rett i at forskjellen på nå og tidligere bare er hastigheten og rekkevidden, hvor i prinsippet alle kan nås i sanntid. En individuell løsning - som bare er en delløsning, siden både myndigheter og næringsliv ikke har noen betenkeligheter med å inkludere _deg_ i sine databaser, er i støst mlig grad å søke å unngå eksponering på nettet. Det skal ikke bli lett... Forøvrig er 'stormtropper' et godt, gammelt og innarbeidet ord. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg fatter ikke hva for slags vattnisse som innbilte seg at ordet cyber bør hete kyber på norsk. Det er åpenbart en mistolking av engelsk uttale. 2 Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg fatter ikke hva for slags vattnisse som innbilte seg at ordet cyber bør hete kyber på norsk. Det er åpenbart en mistolking av engelsk uttale. Fatter det heller ikke. Sånne ting svekker jo troverdigheten til hw.no i sin helhet. Kyberkrig, må være det latterligste ordet jeg har lest på lenge. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Nå er det ikke hw.no som har funnet det på da. Visstnok er den norske versjonen nærmere den originalt greske (såvidt jeg har skjønt), men i dataverdenen er engelsk det naturlige referansepunktet. Ting som dette er grunnen til at jeg MÅ ha engelsk Windows o.l. Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 For de som vet hvorfor internet ble laget for ca 50 år siden, forstår dette. At infomasjonsflyten blir flyttet fra enkle tekstmeldinger til kanaler som twitter, facebook o.l er vel naturlig. Er en måte å nå frem på. Det som er problemet er troverdigheten i meldingene. Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg tror vattnissene befinner seg her på forumet. Kyber- kommer fra gresk κυβερ - så det burde vel egentlig hete kuber- Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 vær så snill å bare gi opp, det er ingen som kommer til å si ting som "kyber", "fastvare" eller "verdensveven" uansett. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Sikker sant the liquicity, men nå er det sånn at de to siste er oversettelser fra engelske ord og førstnevnte samt cyber er utviklinger av et gresk ord. Og der mesteparten av europa klarte å utale c som k klarte engelskmennene en eller annen gang i historien å få c til å høres ut som s. Cyberkrig høres egentlig ganske latterlig ut også, da burde man sagt cyberwar. Men historieløsheten vil vel seire her og dermed blir det vel cyber på norsk også. Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg fatter ikke hva for slags vattnisse som innbilte seg at ordet cyber bør hete kyber på norsk. Det er åpenbart en mistolking av engelsk uttale.Fatter det heller ikke. Sånne ting svekker jo troverdigheten til hw.no i sin helhet. Kyberkrig, må være det latterligste ordet jeg har lest på lenge. Det som svekker troverdighet er det faktum at hw.no oversetter et blogginnlegg av Kaspersky og fremstiller det som han skriver artikler for hw.no. "Eugene Kaspersky har skrevet 7 artikler for Hardware.no" ehh.... Etikk er tydligvis et fremmedord for enkelte. Det neste spørsmålet blir da om hw.no har det opphavsrettslige i orden...men men kanskje mr Kaspersky er fullstendig klar over at hans egen bloggskriblerier fremstilles som at han "skriver artikler" for HW.no. Høyst tvilsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå