Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp ad-hoc nettverk på hotell.

Anbefalte innlegg

Ok, har et lite problem som kan være komplisert, men all hjelp tas godt imot.

Jeg og dama bor på hotell i et år (studentordning) og for å få tiden til å gå så har jeg et lite behov for å kunne være på Xbox Live.

Dessverre har deg seg slik at får å få nettilgang på enhetene vi bruker må vi innom en webside (den popper automatisk opp når man går inn på hvilken som helst nettside) hvor du da aktiverer nettilgangen for 24 timer før den så må oppdateres igjen. Dette er jo ikke vanskelig på en alminnelig PC/Mac, men jeg får ikke tilgang til Xboxen.

Jeg kontatket teknisk sjef som var lite medhjelpelig og prøvd å sette opp et ad-hoc nettverk noe som heller ikke fungerte siden nettverket ikke tillot det. Finnes det noen som helst måte jeg kan få nettilgang til Xboxen ved å bypasse aktiveringssiden? Eller må jeg ty til mobilt bredbånd eller noe annet som vil gi meg svært dårlig hastighet på nettet?

Hotellet er First Hotel hvis det har noe å si og firmaet bak nettverket er The Cloud.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har mulighet til å skaffe en nettverkskabel er dette kanskje det enkleste alternativet. Det du da gjør er å koble laptopen til det trådløse nettverket på hotellet, og nettverkskabelen mellom laptopen og spillekonsollen.

Deretter går du til Nettverks- og delingssenter &--#62; Endre innstillinger for nettverkskort.

Høyreklikk da på "Trådløs nettverkstilkobling" velg egenskaper.

I vinduet som popper opp går du til Deling-fanen på toppen, og haker av på "Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til blablabla..."

Hvis du får opp en liste over tilkoblinger like under, så velger du her "Lokal tilkobling"

Trykk da på OK. PCen vil nå dele internettilkoblingen fra det trådløse nettet over på nettversporten, og for hotellets nettverk vil det da se ut som det bare er én enhet koblet til, da det bare ser 1 IP-adresse og 1 MAC-adresse.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så starter du opp nettleseren på laptopen, og skriver inn brukernavn/passord. Da vil spillekonsollen også (mest sannsynligvis) få nett uten at du trenger å logge inn med den.

Edit: Hvis ikke spillekonsollen får nett med en gang, så prøv å restarte den, eventuelt trekk ut nettverkskabelen i ca. 10 sekunder før du plugger den i igjen. Da vil den forsøke å hente IP-adresse fra laptopen.

Endret av Scriptgutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...