Gå til innhold

Har det blitt for lett å få "nøkkelhull" klassifisering ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vil det si at noe er sunt?

Jeg mener problemet ikke er nøkkelhullmerkingen, men folks oppfatning av hva den står for.

Nøkkelhullsprodukter inneholder mindre fett, sukker og salt, og mer fiber enn andre matvarer av samme type.

Det som imidlertid er trist er at en trenger en slik merking for å finne frem til sunnere alternativer. Dette er noe man i utgangspunktet skal lære på skolen, og forhåpentligvis også av foreldrene sine.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Hva vil det si at noe er sunt?

Jeg mener problemet ikke er nøkkelhullmerkingen, men folks oppfatning av hva den står for.

Nøkkelhullsprodukter inneholder mindre fett, sukker og salt, og mer fiber enn andre matvarer av samme type.

Det som aldri defineres (etter det jeg forstår) er hvor mye mindre fett/salt/sukker , og hvor mye mer fiber som kreves for å få nøkkelhullet. Grandiosa justerte pittelitt på oppskriften fra vanlig til nøkkelhulls-varianten, og da var det greit liksom. Jeg tenker at kanskje burde kravene nøkkelhullet stiller bli tøffere, for at nøkkelhullet i det hele tatt skal ha noe for seg (forutenom å gi nøkkelhull-produktene et salgsløft)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...