Borger___ Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Føler liksom nøkkelhullet mister det som var igjen av kredibilitet når man ser det på GRANDIOSA... Burde man ikke hatt en ny merking som KUN var på matvarer som faktisk VAR sunn? Og hvor "sunn" (evt usunn) er egentlig grandiosa ? Synspunkter? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Hva vil det si at noe er sunt? Jeg mener problemet ikke er nøkkelhullmerkingen, men folks oppfatning av hva den står for. Nøkkelhullsprodukter inneholder mindre fett, sukker og salt, og mer fiber enn andre matvarer av samme type. Det som imidlertid er trist er at en trenger en slik merking for å finne frem til sunnere alternativer. Dette er noe man i utgangspunktet skal lære på skolen, og forhåpentligvis også av foreldrene sine. Endret 5. september 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Hva vil det si at noe er sunt? Jeg mener problemet ikke er nøkkelhullmerkingen, men folks oppfatning av hva den står for. Nøkkelhullsprodukter inneholder mindre fett, sukker og salt, og mer fiber enn andre matvarer av samme type. Det som aldri defineres (etter det jeg forstår) er hvor mye mindre fett/salt/sukker , og hvor mye mer fiber som kreves for å få nøkkelhullet. Grandiosa justerte pittelitt på oppskriften fra vanlig til nøkkelhulls-varianten, og da var det greit liksom. Jeg tenker at kanskje burde kravene nøkkelhullet stiller bli tøffere, for at nøkkelhullet i det hele tatt skal ha noe for seg (forutenom å gi nøkkelhull-produktene et salgsløft).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå